رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

ظرفیت‌های معنوی خراسان رضوی در دیپلماسی فرهنگی نقش مهمی دارد

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: گفت و گو‌ های بینا فرهنگی خراسان ارتقاء دهنده دیپلماسی فرهنگی کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، یوسف امینی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به محور‌های مختلف همایش گفتگو‌های بینافرهنگی خراسان، گفت: همایش‌های بینا فرهنگی قطعاً در ارتقاء فرهنگ خراسان، کشف ظرفیت‌های جدید فرهنگی و دیپلماسی فرهنگی مؤثر خواهد بود.

او افزود: همایش‌های گفتگو‌های بینافرهنگی خراسان در راستای اجرای تفاهم‌نامه‌ای است که در اواخر سال ۱۳۹۸ میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آستان قدس رضوی منعقد شده است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی مسئول ادامه داد: گفت‌وگوی بینافرهنگی خراسان بزرگ از جهات مختلف از جمله بهره‌گیری از ظرفیت آن در ارتباط با خراسان بزرگ دارای اهمیت است. با توجه به کمیت، کیفیت و ظرفیت‌های خراسان در گستره تاریخی، جغرافیایی، تمدن، اثرگذاری این منطقه در زمینه‌های مختلف نمایان است،  لذا بازخوانی، به‌روز رسانی و بازشناسی این ظرفیت‌ها در قالب گفتگو، اقدامی بسیار ارزشمند در جهت دیپلماسی فرهنگی کشور به شمار می‌رود؛ بنابراین استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی موجود در  خراسان رضوی برای گفتگو و تعاملات بیشتر با نگاه فرهنگی و میراث معنوی بسیار ارزشمند خواهد بود.

انتهای پیام //ف. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.