در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تولید ۵۰ میلیون دز واکسن کوو ایران برکت تا پایان شهریور ماه

رئیس ستاد فرمان حضرت امام (ره) گفت:بر اساس قولی که داده‌ایم تا آخر شهریورماه بیش از پنجاه میلیون دز واکسن تولید می‌کنیم و تحویل مسئولان واکسیناسیون عمومی می‌دهیم.

محمد مخبر رئیس ستاد فرمان حضرت امام در گفت و گو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت تولید واکسن کوو ایران برکت گفت:حدود یک هفته طول کشید که واکسن کوو ایران برکت در سبد تزریق اضطراری واکسن کرونا در کشور قرار گرفت.

وی افزود:ما دقیقا بر اساس جدول زمانی که خدمت مردم اعلام کرده بودیم، اگر مجوز واکسیناسیون عمومی با واکسن کوو ایران برکت را اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت ماه صادر دریافت می کردیم در خرداد ماه می توانستیم سه میلیون واکسن تولید کنیم، اما مجوز تزریق عمومی با واکسن کوو ایران برکت در ۲۵ خرداد ماه صادر شد و یکی از دلایل تاخیر در تولید واکسن همین موضوع بود. با این حال ما تا امروز که کمتر از یک ماه از صدور مجوز می‌گذرد، سه میلیون دز واکسن تولید کرده ایم که ۷۰۰ هزار دز آن را تحویل دادیم و ظرف سه روز آینده نیز بیش از ۲۰۰ هزار دز واکسن کوو برکت به وزارت بهداشت تحویل خواهیم داد.


بیشتر بخوانید


مخبر ادامه داد: از اواسط هفته اول مرداد ماه، هر هفته به صورت مستمر تقریبا یک میلیون و دویست هزار دز واکسن را تحویل وزارت بهداشت خواهیم داد.

رئیس ستاد فرمان حضرت امام (ره) گفت:البته خط تولید دوم واکسن کوو برکت هم در حال اتمام است و در اواخر هفته اول مرداد ماه یا هفته دوم مرداد ماه شروع به کار می‌کند.

او گفت: خط تولید دوم نیز ظرفیت تولید دو میلیون دز واکسن را دارد که سرعت تولید واکسن چند برابر می‌شود و بر اساس قولی که داده‌ایم تا آخر شهریورماه بیش از پنجاه میلیون دز واکسن تولید می‌کنیم و تحویل مسئولان واکسیناسیون عمومی می‌دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۵:۴۳ ۲۵ تير ۱۴۰۰
زیاد نمیخواد عجله کنید // تا پایان شهریور نشد هم نشد // من ا... توفیق
Japan
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۴ تير ۱۴۰۰
فکر میکنید همانطور که مافیای ورود واکسن تا بحال در راه تولید واکسن های ایرانی کارشکنی کرده اند از این به بعد میگذارند این روند تولید واکسن های ایرانی بسرعت و براحتی ادامه پیدا کند!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۴ تير ۱۴۰۰
انشاالله که وعده ها عملی بشه وواکسیناسیون عمومی انجام بشه تا ازشر کرونا خلاص بشیم.
Iran (Islamic Republic of)
k
۱۰:۳۲ ۲۴ تير ۱۴۰۰
مگراجباری است که مهر ماه مدرسه ها باز شود اذر ودی بازشود که همه واکسن زده باشند مدرسه که شامل معلمها تنها نیست که واکسن بزنند اگر اولیای دانش اموزان و خانواده های انان وتمام مردم مرتبط با انان واکسینه شوند مشکل حل میشود واین دوماه تا رسیدن واکسن محدودیت های شدیدی حتی تعطیلی سراسری 2 هفته ای لازم است
Australia
ناشناس
۱۰:۲۸ ۲۴ تير ۱۴۰۰
تو 50 تا تولید کنی ما قبولت داریم
Iran (Islamic Republic of)
هم وطن
۰۹:۱۷ ۲۴ تير ۱۴۰۰
لطفا جریمه های کرونا را تعیین تکلیف کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۲۴ تير ۱۴۰۰
باید هر دو ماه کل کشور را واکسن زد تا ریشه کن بشه
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۶:۵۴ ۲۴ تير ۱۴۰۰
کار تزریق باید هرچه سریعتر انجام بشه.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۰۶:۲۶ ۲۴ تير ۱۴۰۰
تولید ماهانه را به مرز بیش از دویست ملیون دوز در ماه برسانیم خوبه ،آنموقع در صورت وجود مراکز تزریق واکسن، اطمینان صد در صد در کشورمان ایجاد میشود.
Iran (Islamic Republic of)
..
۰۵:۳۳ ۲۴ تير ۱۴۰۰
۲ ماه دیگه مونده به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها .
در این ۲ ماه باید بخش بزرگی از جامعه واکسن تزریق کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۳ ۲۴ تير ۱۴۰۰
یعنی توی حدود 70 روز، 50 میلیون تولید میشه، یعنی روزانه 700 و خورده ای هزار دوز واکسن! این خبر باشه تا 70 روز دیگر، امیدوارم از اینجا پاک نشه و بهانه هم آورده نشه، مثل صحبت های وزیر بهداشت که قرار بود اردیبهشت ماه قط تولید واکسن بشیم..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۵ ۲۴ تير ۱۴۰۰
باشه تا اخر شهریور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۸ ۲۴ تير ۱۴۰۰
200میلیون خوبه!
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۰۱:۰۶ ۲۴ تير ۱۴۰۰
لطفا اطلاعات بیشتری از واکسن های ایرانی قرار بدهید، که اعتمادسازی بیشتر بشه.