رشد سرانه فضای آموزشی البرز با ساخت یک هزار کلاس درس

خیرین مدرسه ساز در روند مدرسه سازی استان کارنامه درخشانی دارند زیرا در چند سال اخیر سرانه فضای آموزشی البرز با احداث یک هزار کلاس درس، رشد محسوسی پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، آموزش و پرورش مهم‌ترین شاخص و مولفه تعیین ‌کننده سبک زندگی است به طوری که پایه و اساس فرهنگ ‌سازی بر مبنای این نهاد به عنوان مجموعه‌ای بی بدیل دراین حوزه بنا نهاده می‌شود.

به دلیل مهاجرت جمعیتی در کشور از جمله دراستان البرز در محدوده شهرهای بزرگ با تراکم دانش آموزان مواجه هستیم و نیاز داریم که در این مکان ها فضاهای آموزشی ساخته شود که در این مدت دولت تدبیر و امید برای رفع این نقیصه در کنار خیرین و وزارت آموزش و پرورش فعال بوده است.

استان البرز با جمعیت دانش آموزی ۵۰۰ هزار نفری به رغم  تلاش های صورت گرفته درامر مقدس مدرسه سازی اما همچنان به دلیل مهاجرت پذیری بالا با کمبود فضای آموزشی مواجه است.

حسن مهرانی، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز گفت: خیرین و دولت در این سال ها با همراهی و همدلی تحسین برانگیزی گام برداشتند تا مدارس در مناطق کم برخوردار استان ها از جمله ایران کوچک احداث و مورد بهره برداری قرار گیرد.

مهرانی با اشاره به این که خیرین با کار نیک مدرسه سازی شرایط را برای کسب علم دانش آموزان به خصوص در مناطق محروم فراهم می کنند، افزود: این کارآن ها درکنار همراهی دولت در واقع مشقی از با هم بودن برای آینده ای روشن است.

او گفت: تعلیم و تربیت در دین اسلام جایگاه والایی دارد و خیرین در طول این سالها درمدرسه سازی البته با همراهی دولت به ویژه دولت تدبیر و امید قدم هایی بسیار بزرگ برداشته اند به گونه ای که مدارس و کلاس های زیادی در مناطق روستایی، شهری و محروم با همت خیرین به صورت مشارکتی ساخته شده است.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز  البرز افزود: خیرین سال هااست در امر مدرسه سازی، بازسازی، تعمیر، تجهیز کمک های شایانی انجام می دهند و در این امر مقدس برای آینده ای روشن، مشقی از همدلی و با هم بودن را برای آینده سازان نشان می دهند.

مهرانی گفت: همت والای خیران مدرسه ساز با همراهی دولت در استان ها از جمله  البرز در امر مقدس مدرسه سازی و گسترش عدالت آموزشی قابل تحسین است.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز  افزود: امروز خیران مدرسه ساز در مسیری حرکت می کنند تا آینده سازان ایران اسلامی از زیر ساخت های آموزشی مناسب برخوردار باشند.

مهرانی گفت: مشارکت خیرین مدرسه ساز و توجه دولت به رغم همه مشکلات اقتصادی درجامعه موجب شده تا آموزش و پرورش در کشوربا چالش جدی روبرو نشود.

او افزود: باید به مدارس و فضاهای آموزشی در کشور توجه لازم را داشت زیرا بستر توسعه کشوراز مدارس رقم خورد.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز با بیان این که اکنون  ۲۲ پروژه آموزشی خیرساز با ۲۹۶ کلاس درس در این استان در حال ساخت است، گفت: زیربنای این پروژه ها ۳۳ هزار و ۶۳۱ متر مربع است که خیرین درسال جاری این تعداد پروژه را با اعتباری بالغ بر ۸۶ میلیارد تومان در قالب انعقاد تفاهم نامه و مشارکتی عملیاتی کردند.

مهرانی افزود: خیرین نیک اندیش تا کنون تعداد ۳۶۵ مدرسه در استان البرز با هدف گسترش عدالت آموزشی و ترویج کمک در امر مقدس مدرسه سازی، احداث کرده اند.

او با بیان این که این تعداد فضای آموزشی با نگاه مهربان و خداپسندانه خیرین با زیربنای ۲۵۱ هزار و ۶۵۴ مترمربع  و با  چهار هزار کلاس درس ساخته شد گفت: خیرین نیک اندیش ۳۴۰ میلیارد تومان برای ساخت ۳۶۵ مدرسه در استان البرز، هزینه کردند.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز افزود : خیرین مدرسه‌ساز در ساخت فضاهای آموزشی البرز کارنامه موفقی دارند که حرکت خداپسندانه آنان قابل‌ تکریم است.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.