اولین و جوان‌ترین مشتری سفر تجاری به فضا را بشناسید

در صورت انجام موفقیت آمیز سفر تجاری جف بزوس، یک پسر هلندی جوانترین شخصی خواهد بود که به فضا سفر خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ان بی سی نیوز، شرکت موشکی جف بزوس (Blue Origin) اولین مشتری سفر فضایی خود معرفی کرد، او با ۱۸ سال سن جوانترین فردی است که به فضا سفر می‌کند.

الیور دیمن (Oliver Daemen) نوجوان هلندی در سفر ۲۰ ژوئیه به فضا که با موشک نیو شپارد پرتاب می‌شود، به بنیانگذار آمازون، برادرش و خلبان Wally Funk خواهد پیوست؛ بنابراین دیمن عنوان جوانترین فضانورد را کسب خواهد کرد و فانک ۸۲ ساله مسن‌ترین فرد خواهد بود. فانک خلبان و مربی پرواز است.

این رکورد سنی پیش از این در اختیار فضانورد و سناتور جان گلن بود، او در سال ۱۹۹۸ در ۷۷ سالگی به فضا سفر کرده بود و حالا رکوردش توسط فانک شکسته خواهد شد.

سفر فضایی

الیور دیمن سال گذشته از دبیرستان فارغ التحصیل شد و قرار است از پاییز امسال برای تحصیل در رشته فیزیک و مدیریت نوآوری به دانشگاه اوترخت هلند برود. در بیانیه شرکت بلو اوریجین آمده است که الیور «از چهار سالگی شیفته فضا، ماه و موشک بود و سفر هفته آینده، رویای بزرگ زندگی او را محقق خواهد کرد».

الیور دیمن همچنین اولین فردی است که برای شرکت در این سفر فضایی، بهای آن را پرداخته است و به عبارت دیگر اولین «مشتری» سفر‌های تجاری فضاپیما‌های بلو اوریجین به فضا محسوب می‌شود.

پرداخت ۲۸ میلیون دلاری برای سفر به فضا

روشن نیست که الیور و خانواده‌اش چه مبلغی برای شرکت در این ماموریت فضایی پرداخته‌اند. او پیش از این توانسته بود با شرکت در حراج بلیط سفر‌های فضایی «بلو اوریجین» یک صندلی را برای پرواز دوم رزرو کند. اما درنهایت با تغییر برنامۀ مسافر ناشناس ۲۸ میلیون دلاری، یک صندلی در پرواز اول برای او خالی شد.

شرکت بلو اوریجین تا کنون ۱۵ پرواز فضایی آزمایشی با موشک و کپسول‌های طراحی شده برای این سفر‌ها انجام داده است که نتیجه همه آن‌ها به جز در یک مورد، موفق آمیز بوده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار