استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد برای اصلاح مجرمان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان گفت: از توان و ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد برای اصلاح مجرمان استفاده می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، عباس نجفی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان بیان کرد: هدف از ابلاغ این دستورالعمل بهره گیری از ظرفیت نهاد‌های مردمی در قالب سمن ها، گروه‌های جهادی و هیات‌ها در موضوعات قضایی بود بنابراین باید ساز و کار و ساختار سیستمی لازم برای ارتباط این افراد تبیین و فراهم می‌شد.

او اضافه کرد: در اجرای ماده ۶۶ قانون آیین دادرسی کیفری با محوریت استفاده از ظرفیت نهاد‌های مردمی اسفند سال ۹۸ دستورالعملی درباره چگونگی مشارکت و همکاری نهاد‌های مردمی با قوه قضاییه ابلاغ شد.

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان بیان کرد: دستور العمل نحوه تعامل و مشارکت نهاد‌های مردمی با قوه قضاییه اواخر سال ۹۸ توسط رئیس وقت قوه قضاییه ابلاغ شده است.

نجفی اضافه کرد: دادگستری همدان بنا دارد از ظرفیت این افراد برای اصلاح مجرمان، حقوق عامه، محیط زیست و حوزه پیشگیری از وقوع جرم و هر موضوع مرتبط با مسائل اجتماعی استفاده کند.

او بیان کرد: هم اینک ۶۰۰ سازمان مردم نهاد ثبت شده در این استان وجود دارد که ۹۷ نهاد فعال شناسایی، شبکه سازی، موقعیت جغرافیایی و حوزه تخصصی آن‌ها نیز مشخص شده است که در سامانه «مشارکت» قوه قضاییه اسامی آن‌ها ثبت می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان گفت: در راستای بهره گیری از ظرفیت مساجد نیز به همت رییس کل دادگستری استان در ۱۰۰ مسجد شهر همدان کمیته مصلحین با رویکرد ایجاد صلح و سازش راه اندازی و ساماندهی شده است که امید می‌رود بتوان در تمامی حوزه‌های قضایی این کمیته را تشکیل داد.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.