ویرانی ده‌ها خانه در آمریکا درپی گسترش آتش سوزی‌ها

آتش نشانان و نیرو‌های امدادی بیش از یک هفته است که نتوانسته اند از گسترش آتش سوزی‌ها در ایالت اورگن در شمال کالیفرنیا جلوگیری کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره،آتش سوزی های مهیب در ایالت اورگِن آمریکا باعث وارد آمدن خسارات گسترده شده است.

بر این اساس، به گفته کارشناسان آتش سوزی در غرب آمریکا یکی از بزرگترین و وسیع‌ترین آتش سوزی‌هایی است که منابع طبیعی و زندگی ساکنان محلی را به شدت تهدید می‌کند. این آتش سوزی‌ها به دلیل وزرش باد‌و گرمای شدید هوا هر روز کیلومتر‌ها گسترش می‌یابد و به نظر می‌رسد با تدام وضعیت پایدار آب و هوایی در روز‌های آینده نیز ادامه داشته باشد.

بررسی‌های اولیه نشان داده است تنها در روز گذشته آتش سوزی در اورگن موجب تخریب و از بین رفتن بیش از ۱۸۰ خانه و ساختمان مسکونی شده است. مقامات محلی تا به حال از تلفات جانی این آتش سوزی‌ها اطلاعاتی ارائه نکرده اند.

سخنگوی آتش نشانی در این ایالت با اشاره به ابعاد وسیع این آتش سوزی‌ها اعلام کرد: این آتش سوزی بیش از ۲۰۰۰ نفر را وادار به تخلیه خانه هایشان کرده؛ همچنین ۵۰۰۰ خانه هم تنها در یک منطقه از شمال ایالت کالیفرنیا در معرض تهدید جدی این آتش سوزی‌ها قرار دارند.

وسعت منطقه شمالی کالیفرنیا که این روز‌ها درگیر آتش سوزی‌های گسترده است بیشتر از شهر نیویورک است و به گفته مقامات محلی هنوز بخش اعظمی از این حریق‌ها کنترل نشده است. آمریکا در تابستان امسال با یکی از گرم ترین و خشکسال ترین سال های خود رو به روست. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار