راه اندازی مرکز ارتقاء شایستگی‌ها و مشاوره شغلی در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر

در راستای ارتقای مهارت‌های عملی دانشجویان، مرکز ارتقاء شایستگی‌ها و مشاوره شغلی در این دانشگاه راه اندازی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،منصور زرانژاد رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: دانشگاه‌ها نقش مهمی در ایجاد فرهنگی دینی و اسلامی در کشور دارند و یکی از کارکرد‌های مهم آموزش عالی حمایت و پاسداری از شاخص‌های فرهنگی است.

او افزود: دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تعداد ۱۲ کانون فرهنگی، هنری و مذهبی، ۱۲ انجمن­ علمی و ۳ تشکل­ اسلامی از جمله انجمن اسلامی دانشجویان، انجمن اسلامی دانشجویی و همچنین بسیج دانشجویی در راهبرد فرهنگی-اجتماعی دانشگاه فعال هستند.

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی با وجود دشواری‌های کرونا، ولی نظر به اهمیت والای فرهنگ، ۲۵ درصد نسبت به سال‌های گذشته رشد داشته است، در زمینه فعالیت نشریات دانشجویی این مسئله رشد ۳۰ درصدی را نسبت به سال آموزشی قبل نشان می‌دهد.

دانشگاه خرمشهر دارای ظرفیت فرهنگی بالایی است

او تصریح کرد: دانشگاه خرمشهر دارای ظرفیت فرهنگی بالایی است که برای همین منظور پارسال بالغ بر ۴۰۰ برنامه فرهنگی متنوع، متناسب با شرایط کرونا و ذائقه فرهنگی دانشجویان در دانشگاه خرمشهر عملیاتی شد که نسبت به تراز وزارتی قابل قبول و تحسین برانگیز است.

زرانژاد تصریح کرد: دانشگاه خرمشهر در دوران کرونا نیز بیش از ۶۰ برنامه فرهنگی متناسب با شرایط کرونا برای دانشجویان فراهم کرد، علاوه براین دانشگاه خرمشهر اجازه نداد کرونا نظر منفی بر فعالیت‌های جنبی داشته باشد و دانشگاه در راستای فعالیت اجتماعی در کنار مدافعان سلامت بوده است.

ماموریت‌های فرهنگی فرادانشگاهی

او به ماموریت‌های فرهنگی فرادانشگاهی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر اشاره و گفت: دانشگاه دیگر با در‌های بسته قابلیت مدیریت نیست و باید بتواند برای درد‌های جامعه نیز حل مسئله داشته باشد و برای همین منظور و بویژه با توجه به اهمیت فرهنگی شهر‌های خرمشهر و آبادان که کربلای ایران هستند، در زمینه فرهنگی به ویژه شهدا دانشگاه برای خود ماموریت فرادانشگاهی تعریف کرده است.

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر به بیان فعالیت‌های دانشگاه در حوزه پژوهش اشاره و بیان داشت: معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر به منظور ساماندهی به فعالیت‌های پژوهشی و علمی اعضای هیات علمی و دانشجویان، تمامی تلاش خود را معطوف به محوری نمودن پژوهش در همه امور با هدف تولید علم و فناوری کرده است.

او افزود: یکی از اهداف این معاونت می‌توان به برنامه ریزی و سیاست گذاری برای ارتقای کیفیت پژوهش و انتشار نتایج پژوهش‌های اعضای هیات علمی و دانشجویان این دانشگاه اشاره کرد که سیر صعودی انتشارات اعضای هیات علمی در مجلات نمایه شده در مهمترین و معتبرترین پایگاه‌های استنادی بین المللی یعنی WOS و Scopus گواه بر موفقیت این معاونت در رسیدن به اهداف برنامه ریزی شده است.

انتشار الکترونیکی مجله علوم و فنون دریایی

زرانژاد افزود: انتشار الکترونیکی مجله علوم و فنون دریایی در وب سایت http://jmst.sinaweb.net دریافت شناسه دیجیتال اسناد (DOI) برای مجله مذکور از دیگر اقدامات پژوهشی دانشگاه است. عقد قرارداد‌های پژوهشی اساتید، نمایه سازی مقالات مجله علمی دانشگاه در پایگاه‌های اطلاعات علمی بین المللی- Ocean Docs, ASFA و اقدام جهت دریافت مجوز نشریه علمی پژوهشی زیست فناوری به زبان انگلیسی از جمله فعالیت‌ها در حوزه پژوهش می‌باشد.

او درباره توسعه فعالیت آزمایشگاهی این دانشگاه تاکید کرد: دانشگاه خرمشهر برای بهره مندی از مراکز آزمایشگاهی به عضویت در شبکه آزمایشگاه‌های علمی کشور (شاعا) در آمده است و همچنین دنبال بهره مندی از آزمایشگاه‌های اتحادیه دانشگاه‌های ساحلی و دریایی کشور است.

تجهیز آزمایشگاه‌های تحقیقاتی دانشگاه

رئیس دانشگاه علوم و فنون خرمشهر ادامه داد: تجهیز آزمایشگاه‌های تحقیقاتی دانشگاه و راه اندازی آزمایشگا‌های تخصصی نظیر آزمایشگاه‌های «فیزولوژی آبزیان»، «فرآوری محصولات شیلاتی»، «الکترونیک»، «مایکروویو»، «مدار مخابرات»، «ماشین الکتریکی» و پیگیری تجهیز آزمایشگاه مرکزی و انعقاد خرید تجهیزات آزمایشگاهی با فناوری بالا مانند خرید GC – MS و MP-AES از دیگر اقدامات این دانشگاه است.

او ادامه داد: نشست‌های تخصصی با مسئولین سازمان‌ها و صنایع منطقه توسط دفتر کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه طی مناسبت‌های مختلف بویژه در هفته پژوهش و فناوری در دانشگاه در طی پارسال برگزار شده است که به تحرک پژوهشی در دانشگاه کمک می‌کند.

برگزاری بیش از ۳۰ کارگاه آموزشی علمی پژوهشی

رئیس دانشگاه علوم و فنون خرمشهر با اشاره به برگزاری بیش از ۳۰ کارگاه آموزشی علمی پژوهشی و ۱۰ سمینار علمی توسط اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه افزود: برگزاری همایش‌های تخصصی ملی و بین المللی بصورت دوره‌ای که برنامه ریزی جهت برگزاری دو رویداد دوره‌ای «همایش بین المللی و سومین همایش ملی توسعه پایدار دریا محور» و «دومین کنفرانس صنعت، تجارت و علوم دریایی» از اقدامات پژوهشی دانشگاه است.

زرانژاد ادامه داد: در راستای ارتقای مهارت‌های عملی دانشجویان به طور مستمر کارگاه‌های مهارت افزایی در طول ترم و بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با سازمان فنی و حرفه‌ای استان خوزستان "مرکز ارتقاء شایستگی‌ها و مشاوره شغلی" در محل دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر تاسیس شده است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.