مختاری:

مانع اطاله دادرسی و احقاق حق افراد خواهیم شد

معاون قضایی دادگستری استان زنجان گفت:کارشناسان رسمی باید با نظرات دقیق و به موقع برای اجرای عدالت کمک کار دستگاه قضایی باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، مختاری معاون قضایی دادگستری استان زنجان  گفت:همکاری و تعامل دادگستری و کانون کارشناسان رسمی برای اجرای عدالت و دادرسی عادلانه امری لازم و ضروری است.

او با اشاره به اینکه مصداق بارز تکریم مراجعین از سوی کارشناسان رسمی دادگستری، ارائه نظرات کارشناسی دقیق و به موقع است، افزود: با این کار مانع اطاله دادرسی و احقاق حق افراد خواهیم شد.

مختاری با اشاره اینکه اگر اجرای عدالت دو بال داشته باشد یکی از بال‌ها کارشناسان رسمی و وکلا هستند، ادامه داد: ارائه نظرات کارشناسی دقیق و به موقع تأثیر بسیار زیادی در نتیجه نهایی و صدور رأی در محاکم دارد بنابراین ارائه نظرات مستدل کمک کار قضات در شعب خواهد بود.

معاون قضایی دادگستری استان زنجان گفت: در حوزه ثبتی به لحاظ فراوانی پرونده و زمان بر بودن نظرات کارشناسان و ممنوعیت به کارگیری کارکنان دادگستری و اداره ثبت اسناد و املاک از انجام کارشناسی همزمان با اشتغال به کار آن ها، محاکم دادگستری با مشکلاتی مواجه هستند که افزایش تعداد کارشناسان در این خصوص لازم و ضروری است.

معاون قضایی دادگستری استان زنجان بابیان اینکه تعیین تکلیف پرونده‌های قدیمی و معوق از برنامه‌های مهم وبا اولویت دستگاه قضایی استان زنجان است، ادامه داد: دلیل اصلی بخش قابل توجهی از این پرونده ها، عدم ارائه به موقع نظر کارشناسی به محاکم است که امیدواریم در ادامه این ایراد هم برطرف شود.

مختاری ادامه داد:در حوزه کارشناسان رسمی برخی تخلفات نیز وجود دارد که نظارت دقیق بر امورکارشناسان و اقدامات پیشگیرانه در کاهش این تخلفات موثر است و دادگستری استان زنجان آمادگی خود را برای برگزاری دوره‌های آموزشی و تبادل نظر با کانون کارشناسان برای ارتقاء سطح خدمات اعلام می‌کند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.