بازرسی بیش از ۵۱ هزار مورد از واحد‌های صنفی اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: بیش از ۵۱ هزار مورد بازرسی از واحد‌های صنفی در سطح استان بازرسی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از بازرسی ۵۱ هزار و ۶۳۶ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی در سطح استان اردبیل در سه ماهه اول سال ١٤٠٠ خبر داد.

او با اشاره به تعداد بازرسی‌های انجام شده در سطح استان افزود: در سه ماهه اول سال جاری، تعداد ۱۶۹ گشت مشترک با سایر دستگاه‌های اجرایی استان از قبیل فرمانداری، اداره کل تعزیرات حکومتی، مرکز بهداشت، معاونت غذا و دارو انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: با توجه به اجرای طرح‌های نظارتی ویژه، اولویت بازرسی‌های انجام شده بر روی انواع کالا‌های اساسی و مایحتاج مردم بوده است.

صادقی در ادامه اظهار داشت: در این مدت تعداد ۷۲۴ مورد شکایت مردمی بصورت حضوری و یا از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ توسط اداره مشارکت‌های مردمی سازمان دریافت شده که از این تعداد، ۱۵۶ مورد متخلف، ۲۵۴ مورد غیر متخلف و ۳۱۶ مورد نیز به دلیل اخذ نظریه کارشناسی در دست بررسی است.

او با اشاره به ۲ هزار و ۱۳ مورد تخلف صنفی کشف شده گفت: تعداد هزار و ۸۹۰ پرونده تخلفات با عناوین مختلف از قبیل گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه، فروش اجباری، احتکار، عرضه خارج از شبکه به ارزش ۱۸۳ میلیارد ریال در سطح استان تشکیل شده است که پس از تکمیل برگ گزارش بازرسی، جهت رسیدگی و صدور حکم، به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در پایان از عموم شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلفات صنفی، مراتب را از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ اداره مشارکت‌های مردمی سازمان در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه اطلاع دهند تا در سریعترین زمان ممکن به موضوع رسیدگی شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.