بازیکنانی که لایق کسب توپ طلا نبودند + تصاویر

برخی از بازیکنانی که برنده توپ طلا شده‌اند، شایستگی کسب این جایزه را نداشته‌اند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، توپ طلا معتبرترین جایزه فردی در فوتبال است. این جایزه‌ای است که به بهترین بازیکن جهان در یک سال میلادی اهدا می‌شود. با این حال گاهی اوقات این جایزه به شایسته‌ترین بازیکن نرسیده است. برنده توپ طلا در سال‌های اخیر تقریبا مترادف با برنده رقابت کریستیانو رونالدو و لیونل مسی بوده است.

این ۲ بازیکن طی ۱۲ سال گذشته ۱۱ توپ طلا را از آن خود کرده اند. تا سال ۱۹۹۵ توپ طلا به بهترین فوتبالیست اروپایی تعلق می‌گرفت. سپس مشمولان دریافت توپ طلا بیشتر شدند و تمام بازیکنان جهان شانس بردن این جایزه را به دست آوردند. با وجود انتخاب برنده این جایزه از طریق سیستم رأی گیری، تعداد زیادی از بازیکنان هستند که با خوش شانسی این جایزه را به دست آورده اند.

در این گزارش نگاهی می‌اندازیم به ۵ بازیکنی که به طور قاطع شایستگی کسب توپ طلا را نداشتند و با خوش شانسی دستشان به مهم‌ترین جایزه فوتبالی جهان رسید.

۱- مایکل اوون (لیورپول - انگلیس) - ۲۰۰۱

مایکل اوون یک فصل عالی را با لیورپول تجربه کرد و با این تیم قهرمان جام حذفی، جام اتحادیه و لیگ اروپا شد. او در آن فصل ۲۴ گل برای قرمز‌ها به ثمر رساند و در موفقیت تیمش نقش بسیار مهمی داشت. با این حال، دستاورد‌های اوون دلیل مناسبی برای انتخاب او به عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال دنیا نبود، زیرا در همان فصل رائول گونزالس در اوج قرار داشت و در ۵۰ دیداری که برای رئال مادرید به میدان رفت، ۳۳ گل به ثمر رساند و ۸ پاس گل داد.

رائول در همان فصل با رئال مادرید قهرمان لالیگا شد و به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا هم رسید. رائول به دلیل درخشش خود کفش طلای اروپا و جایزه بهترین گلزن لالیگا را هم از آن خود کرد. سوپرجام اسپانیا هم دیگر قهرمانی‌ای بود که گونزالس به آن رسید و جای تعجب است که توپ طلا به اوون رسید.  

۲- پاول ندود (یوونتوس - جمهوری چک) - ۲۰۰۳

تیری هانری مطمئنا یکی از بهترین بازیکنان تاریخ لیگ برتر انگلیس است و می‌توان گفت در سال ۲۰۰۳ توپ طلا را از او دزدیدند. در عوض این جایزه به پاول ندود تعلق گرفت و این تصمیمی است که بسیاری از طرفداران فوتبال نمی‌توانند با آن موافق باشند.

یوونتوس با قهرمانی در سری آ و سوپرجام ایتالیا فصل خوبی را پشت سر گذاشت، اما ندود شایستگی دریافت توپ طلا را نداشت. این هافبک در ۴۶ مسابقه برای یوونتوس ۱۴ گل به ثمر رساند و ۱۷ پاس گل داد.

او همچنین بهترین بازیکن تیمش در آن فصل بود. با این حال دستاورد‌های او با موفقیت‌های مهاجم آرسنال یکسان نبود. تیری هانری ۳۲ گل به ثمر رساند و ۲۸ پاس گل در تمام رقابت‌ها داد. او همچنین با توپچی‌ها قهرمان جام حذفی شد.  

با وجود این که عملکرد هانری به طور واضحی بهتر از ندود بود، در نهایت توپ طلا در عین شایستگی به او نرسید.

۳- لیونل مسی (بارسلونا - آرژانتین) - ۲۰۱۰

یک استدلال رایج وجود دارد که براساس آن آندرس اینیستا و ژاوی به همان اندازه که مسی در سال ۲۰۱۰ سزاوار توپ طلا بود، لیاقت کسب این جایزه را داشتند.

این ۲ بازیکن اسپانیایی در قهرمانی تیم ملی کشورشان در جام جهانی نقش مهمی داشتند، اما وسلی اسنایدر کسی بود که در واقع توپ طلا را از او دزدیدند، زیرا این بازیکن در فصل ۲۰۱۰-۲۰۰۹ با اینتر میلان که تحت هدایت ژوزه مورینیو بود، برنده ۳ گانه شد.

اسنایدر در ۴۱ مسابقه آن فصل برای اینترمیلان  ۸ گل زد و ۱۵ پاس گل داد. براساس این آمار اسنایدر با تاثیرگذاری روی ۲۳ گل تیمش نقش ویژه‌ای در کسب ۳ گانه برای نراتزوری داشت.

اسنایدر در جام جهانی ۲۰۱۰ با تیم ملی هلند به فینال رسید و در آن مسابقات ۵ گل به ثمر رساند. او در همین رقابت‌ها ۴ بار به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. این هلندی در مراحل تعیین کننده لیگ قهرمانان نیز عملکردی استثنایی داشت و در این مسابقات ۳ گل به ثمر رساند و ۶ پاس گل داد. با این حال اسنایدر در رقابت بر سر کسب توپ طلا چهارم شد و حتی روی سکو هم نرفت.

۴- کریستیانو رونالدو (رئال مادرید - پرتغال) - ۲۰۱۳

در حالی که کریستیانو رونالدو در فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۲ بازی‌های فوق العاده‌ای ارائه کرد، توپ طلا می‌توانست به یک نامزد شایسته‌تر برسد. فرانک ریبری، بازیکن بایرن مونیخ در آن سال نقش بزرگی برای تیمش ایفا کرد و باواریایی‌ها به لطف بازی های خوب او ۳ گانه را فتح کردند. رونالدو ۵۵ گل به ثمر رساند و ۱۳ پاس گل برای رئال مادرید  داد.  

با این حال، بسیاری از منتقدان معتقدند که سهم فرانک ریبری در بایرن مونیخ در آن سال نادیده گرفته شد. ریبری در ۴۳ مسابقه ۱۱ گل برای بایرن مونیخ زد و ۲۳ پاس گل داد.

در پست وینگر ریبری در ۴۳ بازی برای بایرن مونیخ در فصل ۲۰۱۳- ۲۰۱۲، توانست ۱۱ گل به ثمر برساند و ۲۳ پاس گل بدهد. باواریایی‌ها در این فصل قهرمان بوندسلیگا، لیگ قهرمانان اروپا، جام حذفی و سوپرجام آلمان شدند و ریبری چراغ راهنمای آن‌ها بود.


بیشتر بخوانید


۵- لوکا مودریچ (رئال مادرید - کرواسی) - ۲۰۱۸

لوکا مودریچ در سال ۲۰۱۸ برای تیم ملی کشورش درخشش زیادی داشت. او با رئال مادرید قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و کرواسی را به فینال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه رساند.

با این حال مودریچ در رئال مادرید فصل کم فروغی را گذراند و در ۴۳ بازی، تنها ۲ گل به ثمر رساند و ۸ پاس گل داد. در طرف دیگر کریستیانو رونالدو در همان فصل ۴۴ گل به ثمر رساند، ۸ پاس گل داد و در جریان قهرمانی کهکشانی‌ها در لیگ قهرمانان اروپا، بازیکن برجسته‌ای برای تیمش بود.

لیونل مسی که در رقابت‌های توپ طلا در سال ۲۰۱۸ پنجم شد، در ۵۴ بازی برای بارسلونا ۴۵ گل زد و ۱۸ پاس گل به نام خود ثبت کرد. در حالی که جام جهانی یک عامل تعیین کننده مهم بود، مودریچ خوش شانس بود که توپ طلا را به دست آورد، زیرا با در نظر گرفتن کارنامه باشگاهی بازیکنان در آن سال، مودریچ به هیچ عنوان سزاوار کسب توپ طلا نبود.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۲۱:۱۵ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
كلا به جز مسي و رونالدو هيچ فوتباليست ديگه اي روي سياره زمين زندگي نميكنه
نمي دونم اين دوتا اين همه جايزه و ركوردشكني رو مي خوان چيكار بكنن.
مسي قهرمان جام جهاني شده ولي ميگه نميخوام خداحافظي كنم
لابد ميخواد ركورد 16 گل ميروسلاو كلوزه رو بشكونه تا آروم بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
تمامی توپ های طلا کاملا درست اهدا شده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۲۴ دی ۱۴۰۰
اصلا توپ طلا گرفتن ربطی به گل زدن و‌پاس گل دادن نداره وکرنه کاناوارو چرا گرفت یا بعضی مدافهان دیگه و هافبک های مهم خوب بازی کردن و تاثییر در رونده خوب بازی کردن تیم هست و حتی جام گرفتن هم مهم نیست یه بازیکن خوب هست ولی تیمش بد بازی میکنه
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۸:۲۴ ۱۰ دی ۱۴۰۰
آنری با تمام خوب بودنش اون فصل حتی نتونست با آرسنال به مرحله ی حذفی لیگ قهرمانان برسه ولی ندود عامل اصلی صعود یووه به فینال لیگ قهرمانان بود و اگه توی فینال محروم نبود چه بسا یووه قهرمانان اروپا میشد... نویسنده ی عزیز ندود هافبک بود آنری مهاجم شما آمار یک هافبک رو با یک مهاجم مقایسه میکنید؟؟؟؟!!!!!!!!
United States of America
محمدمهدی
۱۷:۳۰ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
فلسفه توپ طلا اینه که بازیکنی که بیشترین تأثیر رو روی موفقیت‌های بزرگ تیمش داشته برنده میشه و قهرمانی ملی هم از باشگاهی مهمتره. اگه اینو در نظر بگیرید یعنی به غیر سال ۲۰۰۳ که آنری واقعاً حقش بود و دادن به ندود و سال ۲۰۱۳ که ریبری سه گانه و یوسی‌ال گرفت و برنده نشد واقعاً بقیه توپ طلاها درست داده شد. البته این به رأی روزنامه‌نگارا و کارشناسان و برندگان قبلی این جایزه بستگی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۲۹ تير ۱۴۰۰
موردیچ حقش توپ طلا بود مودریچ یک هافبک وسطه نه مث رونالدو مهاجم اخر که شما گل زده ش رو با رونالدو مقایسه میکنید
Germany
Yaser
۲۱:۲۶ ۲۹ تير ۱۴۰۰
ولی سال 2018 حق رونالدو بود
Iran (Islamic Republic of)
پرهام
۱۳:۲۵ ۲۹ تير ۱۴۰۰
فقط میخوام بدونم زمان مارادونا و پله توپ طلا بود؟
Iran (Islamic Republic of)
رئال مادرید
۱۰:۰۰ ۲۹ تير ۱۴۰۰
من طرفدار کریسم ولی توپ طلای ۲۰۱۳ حق کریس نبود خداییش و بیاید منطقی باشیم از نظر تاثیر گذاری مسی بیشتر تاثیر گذاره چون پستش تقریبا هافبک هجومیه ولی رونالدو نوکه که باید گلزنی کنه اما مسی هابک هجومیه تقریبا و بازیسازی کار اصلیشه اما گلم میزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۲۹ تير ۱۴۰۰
با مورد ۳ و ۵ موافقم
ولی اوون و ندود کاملا حق داشتند توپ طلا بگیرند
مودریچ حتی بهترین بازیکن جام جهانی هم نبود و بازیکنان بلژیک مثل ادن هازارد و دی بروینه مستحق تر بودند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۲۹ ۲۸ تير ۱۴۰۰
مسی تمام رکوردها رو زده ،بیشترین گل بیشترین پاس گل ،بیشترین جام،ببشترین دریبل ،بیشترین گل ایستگاهی بیشترین شوت منجرب گل ازپشت هجده و.....
Iran (Islamic Republic of)
بهشاذ سعیدیان
۲۰:۰۳ ۲۸ تير ۱۴۰۰
ایقد ک زوم کردی رو مسی اینارو فهمیدی رو قاعدی هم زوم بکرذی میتونستی همینقدر دریافتی ازش بگیری
Iran (Islamic Republic of)
بارسلونا
۰۱:۱۲ ۲۹ تير ۱۴۰۰
کاملا اشتباه میکنی من بارسایی هستم ولی رونالدو بهترین بازیکن تاریخه بدونه شک واقعا لیاقتشو داشت ک بهترین بازیکن قرن ۲۱شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۸ تير ۱۴۰۰
آقا زیر فوق لیسانس شیمی متن بگزارید تا بفهمیم چی چی میگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۸ تير ۱۴۰۰
حقشون بود میدادن به یه مشت نوب خوب بود؟ مسی و رونالدو کاملا حقشونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۲۸ تير ۱۴۰۰
بنام خدا
با عرض سلام
خواهشمندم خواهران در حضور مرد نامحرم از جوراب ضخیم بجای جوراب نازک زنانه پانما در رنگ های مختلف استفاده نمایند
باتشکر
التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۸ تير ۱۴۰۰
خدایا به ذهن مریض شفا عنایت فرما.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۸ تير ۱۴۰۰
مدتی که داری تبلیغ جورابات رو میکنی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۲۸ تير ۱۴۰۰
وا....
آقا مگه شما کی هستی که داری تعیین و تکلیف میکنی..

همه بلدن چجوری رفتار کنن و، چی بپوشن و چه کاری انجام بدن.

تو برو به خودت برس.
Iran (Islamic Republic of)
شیلا
۲۳:۴۶ ۲۸ تير ۱۴۰۰
نفهمیدم .................،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۷ ۲۹ تير ۱۴۰۰
باز خوب شد ب شورت گیر نداد
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۹:۱۷ ۲۸ تير ۱۴۰۰
احتمالا امسال هم میدن به مسی با اینکه کانته فصل فوق العاده ای داشت!
یه مقدار سلیقه ای هم هست شایدم لابی گریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۸ تير ۱۴۰۰
مسی بازیکن رسانه ایه،مثلا همین امسال یه فصل فاجعه با بارسا داشته ولی چون با آرژانتین قهرمان جام نه چندان مهم کوپا آمریکا شده میگن حق مسیه در حالی که اصلا حقش نیست
Iran (Islamic Republic of)
مسعودلیورپولی
۰۸:۳۹ ۲۸ تير ۱۴۰۰
سال 2001 که مایکل اوون توپ طلا گرفت احدی نمی تونست دروازه آلمان و اولیورکان رو راحت باز کنه ، اما اوون چند روز قبل از توپ طلا مقابل آلمان هتریک کرد ... خیلی هم حقش بود...
آخرین اخبار