تدابیر شدید امنیتی در عربستان برای مقابله با تظاهرات مردمی در روز عرفه

منابع عربستانی اعلام کردند سرویس‌های امنیتی این کشور برای مقابله با تظاهرات مردمی مسالمت‌آمیز در روز عرفه در سراسر عربستان مستقر شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سعودی لیکس، صد‌ها نیروی امنیتی عربستان برای مقابله با تظاهرات اعتراضی مسالمت‌آمیز مردم این کشور که بنابر بیانیه‌های قبلی قرار است در روز عرفه برگزار شود، در سراسر عربستان مستقر شده‌اند.

نیرو‌های امنیتی جاده‌های اصلی را قطع و برخی از محله‌های استان «قطیف» را با موانع آهنین و خودرو‌های زرهی نظامی بستند.

در روز‌های اخیر، شهروندان عربستان نقاشی‌ها و دیوارنگاره‌های پادشاه این کشور و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان را، خدشه دار و پاره کردند و برخی از آنان را سوزانند.

برگزارکنندگان اعتراضات چندین دلیل برای این تظاهرات می‌آوردند مثل: پایان دادن به برنامه‌های محمد بن سلمان با هدف دستکاری در دین، پایان دادن به طرح‌های تخریب هویت جامعه، اشتغال فارغ التحصیلان و ریشه کن کردن فقر در کشوری است که ادعای پادشاهی نفت را دارد.

همچنین این معترضان عربستانی خواستار توقف تعقیب قضایی امنیتی و سرکوب وحشیانه شهروندان و مخالفان و امکان داشتن حق شهروندی است.
در طی سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ مردم عربستان برای برهم زدن این بی‌عدالتی‌ها که به دست رژیم آل‌سعود اجرا می‌شود، در بهار عربی مانند دیگر ملت‌های عرب شرکت کردند اما این تظاهرات با وحشیانه‌ترین حالت ممکن از طرف پادشاهی و ولیعهد عربستان سرکوب شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۲:۴۰ ۲۸ تير ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
بنده حقیر فقیر کمترین مستضعفین روسیاه بینوای درگاه خداوند جل جلاله در شب روز عرفه فقط به فقط یک دعا را زمزمه می کنم دعا می کنم و می گویم اگر دعای این حقیر کمترین روسیاه بالا برود و شنیده شود و می گویم اللهم عجل لولیک الفرج الهی فقط به فقط برسان منجی عالم بشریتت را برسان خلیفه الله الاعظم عج را که اگر فقط به فقط همین یک دعا از همه مومنین مسلمین سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص استجابت شود و آن حضرت ظهور کنند همراه با یاران صدیقشان همه مشکلات و مصائب کل جهان اسلام و سر تا سر جهان حل و فصل خواهد شد ، از همه امت واحده رسول الله ص هم التماس فقط به فقط همین دعای اللهم عجل لولیک الفرج را داریم و خلاص . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۲۸ تير ۱۴۰۰
به جرئت میشه گفت این کشور فقط اجازه نفس کشیدن به شهروندانش میده وگرنه تو بقیه مسائل آدمم حسابشون نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۹:۳۹ ۲۸ تير ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
> ، >
جمیع امت مومنین مسلمین امت حزب الله امت واحده رسول الله ص در سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص برای فروپاشی فراعنه برده داران ظالمین ستمگران فاسدین فاسقین آل سعودی خائنین به اسلام و مسلمین در سر تا سر عربستان حجاز و در تمامی کوچه بازار معابر اماکن عمومی و مساجد و در بیت الله الحرام مکه مکرمه و مدینه منوره و صحرای عرفه و سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص قبل از دعای پر فیض عرفه و بعد از دعای پر فیض عرفه با بانگ بلند فریاد بزنند لبیک یا حسین ع تا ستونهای کاخهای فراعنه برده داران ظالمین ستمگران مظلوم کشان کودک کشان شکنجه گران آل سعودی رو به سقوطی خائنین از هم فرو بپاشد هرچه سریعتر تا حکومت جمهوری اسلامی مستقل آزاد عربستان حجاز توسط امت واحده رسول الله انقلابی امت حزب الله عربستان حجاز تشکیل شود و آمریکایها و صهیونیستها و همپیمانان نکبت اشغالگرشان هم از عربستان حجاز اخراج و فراری و نابود شوند که در مرکز قبله گاه نورانی مقدس جهان اسلام توسط این خائنین سعودی خبیث حضور دارند و دارند ثروتهای ملی ملت مستضعفین عربستان حجاز بیت المال مسلمین عربستان حجاز را غارت می کنند و باج می دهند به آمریکایها و همپیمانان خبیث تروریست اشغالگرشان و مردم مظلوم مومنین مسلمین مستضعفین بینوایان عربستان حجاز را در رنج عذاب فقر بدبختی انداخته اند . لبیک یا حسین ع .
> ، >
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه آزاده اندیشانه مومنانه عادلانه خداپسندانه .
آخرین اخبار