تمجید شخصیت‌های عربی و روسی از سخنرانی اخیر بشار اسد

شخصیت‌های مختلف در مصر، اردن، لبنان و روسیه، سخنرانی اخیر بشار اسد بعد از سوگند قانونی ریاست جمهوری را ستودند و آن را نقشه راه آینده سوریه برشمردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) شخصیت‌های مختلف در مصر، اردن، لبنان و روسیه، سخنرانی اخیر بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در روز شنبه و بعد از سوگند قانونی ریاست جمهوری را ستودند و آن را نقشه راه آینده سوریه برشمردند.

علاء ابوزید، دبیرکل جبهه مردمی عربی برای وحدت در مصر تاکید کرد: سخنان بشار اسد بعد از ادای سوگند قانونی نشانگر برنامه عملی فراگیر در آینده است.

او افزود: نقشه آینده که اسد از آن سخن گفت جامعه را به سمت اعتماد به آینده پیش می‌برد.

معن بشور، رئیس و موسس باشگاه قومیت عربی در بیروت نیز تاکید کرد: سخنان اسد در سطح پیروزی‌های سوریه در جنگ جهانی و دستاورد‌های آن در مبارزه با تروریسم و اشغالگری ظاهر شد.

او تصریح کرد: بشار اسد التزام اصولی به حق سوریه در مقاومت در برابر اشغال اراضی آن دارد.

امیل لحود، نماینده سابق پارلمان لبنان گفت: سخنان اسد نمایانگر پیروزی سوریه و همه کسانی است که به راه مقاومت ایمان دارند.

از سوی دیگر سعید ذیاب، دبیرکل حزب وحدت مردمی دموکرات در اردن تاکید کرد: سخنان بشار اسد بعد از تحلیف نشانگر نقشه راه برای مراحل بعدی و نشان دهنده چشم انداز عمیق حال و آینده است.

او خاطرنشان کرد: اسد یک بار دیگر پایبندی خود به آرمان فلسطین را نشان داد و به این ترتیب وابستگی سوریه به جهان عرب که سال‌های گذشته هدف قرار گرفته بود مورد تاکید قرار گرفت.

ناجی الزعبی، رئیس بخش اجرایی انجمن «اسناد» برای یاری سوریه نیز گفت: اسد با سخنانش عمیق سازی نقش تولید و تحقیقات علمی و نیز حمایت از مقابله با نقشه‌های آمریکا، صهیونیسم و کشور‌های مرتجع عربی را اعلام کرد.

جمال العلوی از اهالی رسانه اردن معاون بخش اجرایی انجمن اسناد افزود: سخنان اسد مرحله جدیدی از افشای مشخصات آینده و نشانگر دیدگاه اسد در قبال تحولات جاری و حلقه‌ای از حلقه‌های امید و پیروزی بود.

یوری زینین، پژوهشگر ارشد در دانشگاه روابط بین المللی وابسته به وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که سخنان بشار اسد برنامه‌ای کامل برای حل همه مسائل مطرح و عبور از دشواری‌هایی است که در مرحله جدید تحول سوریه به وجود می‌آید.

او تصریح کرد: دشمنان سوریه که در جنگ مستقیم علیه این کشور شکست خوردند اکنون بر جنگ اقتصادی تمرکز کرده اند و همین سبب شد که اسد از شهروندان سوری بخواهد برای احیاء اقتصاد تلاش کنند.

آندره باکلانوف، تحلیل گر سیاسی و معاون انجمن دیپلمات‌های روسیه نیز تاکید کرد: انتخابات ریاست جمهوری سوریه صرفا انتخاب یک رئیس جمهور برای کشور نبود بلکه تثبیت اعتماد مردم سوریه به رئیسی بود که با تروریسم و چالش‌های فراروی کشورش مقابله کرد.

این شخصیت روسی خاطرنشان کرد سخنان بشار اسد، رئیس جمهور سوریه نشان می‌دهد که او به خودش و مردمش اطمینان دارد و علاوه بر پیروزی بر تروریسم می‌تواند بر اشغالگری آمریکا و ترکیه نیز فائق آید و البته روسیه نیز در این مسیر به آن‌ها کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار