قاب عکس ادوار گذشته بازی‌های المپیک تابستانی

عکس‌های برتر ادوار گذشته بازی‌های المپیک تابستانی را تماشا کنید.

به گزارش خبرنگار  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، از اول مرداد بازی‌های المپیک توکیو آغاز می‌شود. با وجود اینکه شیوع ویروس کرونا بازی‌های امسال را دستخوش تغییر کرده است و بار‌ها شاهد لغو و تعویق مسابقات کسب سهمیه بودیم، اما بالاخره کمیته برگزاری بازی‌های توکیو و کمیته بین‌المللی المپیک تصمیم به برگزاری این مسابقات گرفتند.

به بهانه سی و دومین دوره بازی‌های المپیک تابستانی می‌توانید عکس‌های دوره‌های گذشته را مشاهده می‌کنید.

المپیک ۱۹۶۴ توکیو

المپیک تابستانی ۱۹۶۴ که به‌طور رسمی با نام «بازی‌های المپیاد هجدهم» شناخته می‌شود، از ۱۰ اکتبر تا ۲۴ اکتبر ۱۹۶۴ میلادی در شهر توکیو در کشور ژاپن و با حضور ۵٬۱۵۱ ورزشکار زن و مرد از ۹۳ کشور و در ۱۹ رشته ورزشی برگزار شد.

مراسم افتتاحیه المپیک ۱۹۶۴ توکیو

مسابقات دوچرخه سواری المپیک ۱۹۶۴ توکیو

رقابت های دو و میدانی المپیک ۱۹۶۴ توکیو

المپیک ۱۹۶۸ مکزیک

المپیک تابستانی ۱۹۶۸ که به‌طور رسمی با نام «بازی‌های المپیاد نوزدهم» شناخته می‌شود از ۱۲ تا ۲۷ اکتبر ۱۹۶۸ میلادی در شهر مکزیکوسیتی در کشور مکزیک، با حضور ۵٬۵۳۰ ورزشکار زن و مرد از ۱۱۲ کشور و در بیست رشته ورزشی برگزار شد.

رقبای میزبانی بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۶۸، شهر‌های دیترویت آمریکا، بوئنوس آیرس آرژانتین و لیون فرانسه بودند.

مسابقات فوتبال المپیک ۱۹۶۸ مکزیک

رقابت های وزنه برداری المپیک ۱۹۶۸ مکزیک

مراسم اهدای جوایز المپیک ۱۹۶۸ مکزیک

المپیک ۱۹۷۲ مونیخ

المپیک تابستانی ۱۹۷۲ که به‌طور رسمی با نام «بازی‌های المپیاد بیستم» شناخته می‌شود، از ۲۶ اوت تا ۱۱ سپتامبر ۱۹۷۲ میلادی در شهر مونیخ در آلمان غربی و با حضور ۷٬۱۱۳ ورزشکار زن و مرد از ۱۲۱ کشور و در ۲۱ رشته ورزشی برگزار شد.

بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۷۲ مونیخ، پس از بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۳۶ برلین، دومین میزبانی کشور آلمان از این رقابت ها بود. در این المپیک رشته تیراندازی با کمان پس از ۵۲ سال دوری از المپیک، و هندبال که‌ آخرین بار در المپیک ۱۹۳۶ برگزار شده بود، دوباره به برنامه این بازی‌ها اضافه شدند. قایقرانی کانو در آب‌های خروشان برای اولین بار به برنامه مسابقات اضافه شد. بدمینتون و موج‌سواری هم به عنوان ورزش نمایشی به مسابقات المپیک اضافه شد.

عکس یادگاری ورزشکاران دو و میدانی المپیک ۱۹۷۲ مونیخ

مسابقات بسکتبال المپیک ۱۹۷۲ مونیخ

رقابت های دو و میدانی المپیک ۱۹۷۲ مونیخ

المپیک ۲۰۰۸ پکن

المپیک تابستانی ۲۰۰۸ که به‌طور رسمی با نام «بازی‌های المپیاد بیست و نهم» شناخته می‌شود از ۸ تا ۲۴ اوت ۲۰۰۸ میلادی در شهر پکن در کشور چین برگزار شد. بازی‌ها دقیقاً در ساعت ۰۸:۰۸:۰۸ شب به وقت پکن (۱۲:۰۸:۰۸ به وقت گرینویچ) با روشن شدن مشعل المپیک به‌طور رسمی آغاز شد و با حضور تقریبی ۱۰٬۵۰۰ ورزشکار در ۲۸ رشته ورزشی به کار خود ادامه داد.

مسابقات واترپلو المپیک ۲۰۰۸ پکن

مسابقات تنیس روی میز المپیک ۲۰۰۸ پکن

رقابت های دو و میدانی المپیک ۲۰۰۸ پکن

المپیک ۲۰۱۲ لندن

المپیک تابستانی ۲۰۱۲ که به‌طور رسمی با نام «بازی‌های المپیاد سی‌ام» شناخته می‌شود از ۲۷ ژوئیه تا ۱۲ اوت ۲۰۱۲ در شهر لندن در کشور انگلستان برگزار شد. بیش از ۱۰۰۰۰ ورزشکار از ۲۰۴ کشور عضو کمیته المپیک در این رقابت‌ها شرکت کردند. شهر لندن در سال‌های ۱۹۰۸ و ۱۹۴۸ میزبان بازی‌های المپیک بود.

شهر لندن در ۱۱۷امین اجلاس کمیته بین‌المللی المپیک در تاریخ ۶ ژوئیه ۲۰۰۵ که در کشور سنگاپور برگزار شد پس از رقابت با شهر‌های مادرید، مسکو، نیویورک و پاریس پس از چهار دور رأی‌گیری به عنوان میزبان این دوره از بازی‌های المپیک انتخاب شد.

مسابقات بدمینتون المپیک ۲۰۱۲ لندن

مسابقات وزنه برداری المپیک ۲۰۱۲ لندن

مسابقات شمشیربازی المپیک ۲۰۱۲ لندن

المپیک ۲۰۱۶ ریو

بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۶ که با نام رسمی «بازی‌های المپیاد سی و یکم» و «المپیک ریو» شناخته می‌شود از ۵ تا ۲۱ اوت ۲۰۱۶ میلادی در شهر «ریو دو ژانیرو» در کشور برزیل برگزار شد.

شهر ریو دو ژانیرو به عنوان میزبان این بازی‌ها در تاریخ ۲ اکتبر ۲۰۰۹ میلادی، توسط کمیته بین‌المللی المپیک انتخاب شد.

رقابت های بوکس المپیک ۲۰۱۶ ریو

رقابت های ژیمناستیک المپیک ۲۰۱۶ ریو

راجر فدرر المپیک  ۲۰۱۶ ریو


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار