قاچاق شبانه هیزم در مازندران

کامیون‌های حامل هیزم غیر مجاز، نیمه شب در عباس آباد توقیف شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سینا عبدی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری عباس آباد از توقیف ۲ دستگاه کامیون حامل هیزم غیر مجاز در نیمه شب گذشته در حال حرکت به سمت کارخانه پارس نئوپان نشتارود خبر داد و گفت: با هوشیاری نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی عباس آباد این خودرو‌ها توقیف و متخلفان بازداشت شدند.

او افزود: در این عملیات از دو کامیون توقیف شده ۱۵ تن هیزم غیر مجاز جنگلی کشف و ضبط شد.

عبدی گفت: پس از بررسی‌های فنی و بازجویی‌های اولیه مشخص شد که افراد متخلف هیزم غیر مجاز را از استان‌های همجوار بارگیری و قصد تخلیه محموله در کارخانه پارس نئوپان نشتارود داشته که با هوشیاری و سرعت عمل به موقع نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی عباس آباد به دام افتادند.

او با اشاره به ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع گفت: حمل چوب، هیزم و ذغال حاصل از درختان جنگلی در تمام نقاط کشور ممنوع بوده و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری عباس آباد با اشاره به عزم جدی و قانونی نیرو‌های منابع طبیعی در مقابله با فعالیت‌های مجرمانه در اراضی ملی از مردم و دوستداران طبیعت خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف در منابع طبیعی و یا قاچاق چوب و هرگونه فرآورده‌های جنگلی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب، مراتب را از طریق تماس با تلفن ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.