قطر: با استعفای حریری امید به حل بحران لبنان کاهش یافته است

وزیر خارجه قطر اعلام کرد دوحه در پی تشویق همه طرف‌ها به تشکیل دولت در لبنان در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ،محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر تاکید کرد که پس از انصراف سعد حریری از تشکیل کابینه لبنان امید‌ها به حل بحران این کشور کاهش یافته است.

وزیر خارجه قطر که به واشنگتن سفر کرده پس از دیدار با همتای آمریکایی خود گفت: در این دیدار کمک‌هایی که به نیرو‌های مسلح لبنان می‌شود، بررسی شده است.

او افزود: در این دیدار همکاری برای پیشبرد روند سیاسی لبنان و تشکیل دولتی که بتوانند با همکاری صندوق بین المللی پول برنامه اصلاحات اقتصادی در این کشور را پیش ببرد بررسی شده است و متاسفانه با استعفای حریری از امید به حل بحران لبنان کاسته شده است.

آل ثانی گفت: قطر در پی تشویق همه طرف‌ها به تشکیل دولت در لبنان در کوتاه‌ترین زمان ممکن است و افزود که لبنان نیازمند اصلاحات گسترده در بسیاری بخش هاست.

وزیر خارجه قطر تاکید کرد که ملت لبنان از وضعیت بی دولتی رنج‌های بسیاری کشیده و قطر می‌کوشد که همه طرف‌ها را به اولویت دادن به منافع ملی تشویق کند.
سعد حریری پنج‌شنبه گذشته و پس از دیدار با میشل عون رئیس جمهور لبنان در کاخ بعبدا برای بررسی لیست وزرای پیشنهادی، اعلام کرد که با عون به توافق نرسیده و از این رو از تشکیل دولت جدید انصراف می‌دهد.

دفتر ریاست جمهوری لبنان در واکنش به این اقدام حریری اعلام کرد که او به توافقی که در گذشته صورت گرفته بود، پایبند نبوده و حاضر به انجام تغییر در لیست کابینه پیشنهادی نشده است.

به دنبال این اتفاق، به سرعت ارزش لیر لبنان در مقابل دلار با کاهش روبه رو شد و مردم این کشور در اعتراض به وضعیت پیش آمده به خیابان‌ها آمده و تظاهرات خود را آغاز کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار