امام جمعه شیراز:

دولت جدید توجه ویژه‌ای به اقشار ضعیف جامعه و جوانان داشته باشد

امام‌جمعه شیراز گفت: دشمنان نظام به دنبال ایجاد فضای ملتهب در جامعه هستند و ما باید تلاش کنیم که در جنگ اقتصادی و تبلیغاتی و رسانه‌ای پیروز باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های نمازجمعه امروز شیراز، گفت: در ایام دهه ولایت و بین دو عید بزرگ، عید قربان که آن را پشت سر گذاشتیم و عیدالله الاکبر (عید سعید غدیر خم) که پیش رو داریم هستیم. ایامی است که توصیه ما به تقوا هم باید متناسب با این روز‌ها باشد.

او افزود: تقوا و پرهیزکاری دو عنصر اساسی است که در اسلام به آن اشاره شده و باید با تاکید بر این دو عنصر مهم در جهان اسلام به ولایت پذیری و توجه به امامت پرداخت تا جامعه اسلامی در مسیری قرار بگیرد که اهداف والای جهان اسلام در این جامعه محقق شود.

خطیب نماز جمعه شیراز بیان کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که جامعه اسلامی باید به آن پاسخ دهد آن است که در این جامعه اسلامی با قرآن و عترت چه کردیم؟ اگر جامعه‌ای رفتار مناسبی با قرآن نداشته باشند به گفته پیامبر (ص) آن جامعه رو سیاه خواهند بود.

او ادامه داد: تقوا یعنی فرمان خدا را بردن و پیامبر اکرم (ص) برای بعد از خودش ۱۲ امام باقی گذاشتند که نخستین آنها امام علی (ع) بود که به عنوان وصی و جانشین خود در عید غدیر خم معرفی کرد.

آیت‌الله دژکام با اشاره به روز قرآن و عترت، بیان کرد: روز جمعه هفته آینده روز «عترت و قرآن» نامگذاری شده که از مناسبت‌های مهم دهه ولایت است و باید برنامه‌های مناسبی برای آن در نظر گرفته شده و اجرا شود.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) ادامه داد: آنها که ولایت را نپذیرفته‌اند به گفته حضرت محمد (ص) در قیامت روسیاه می‌شوند و به جهنم خواهند رفت.

او ادامه داد: تمام کسانی که ولایت حضرت امیرالمونین (ع) را پذیرفته‌اند و فرمان بر عترت بوده‌اند، پشت سر امام علی (ع) خواهند بود و احترام گذاشتن مومنان به ثقلین پاداش خواهد داشت و به سوی بهشت می‌روند.

آیت‌الله دژکام تاکید کرد: رد شدن از پل «صراط» در قیامت دشوار است اما ائمه دین به ائمه اطهار (ع) عبور از این پل را آسان می‌کند و شیعیان توسط امام علی (ع) برای گذر از این پل، شفاعت می شوند اما جهنم نصیب دشمنان امام علی (ع) خواهد شد.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: ائمه جمعه باید در آگاه سازی مردم نسبت به دسیسه دشمنان تلاش مطلوبی داشته باشند و همه ما در جنگ اقتصادی و تبلیغاتی در دولت جدید باید پیروزمندانه تلاش کنیم.

او در خطبه‌های دوم نماز جمعه امروز شیراز، گفت: برخی از رویداد‌ها و تصاویری که در شیراز برگزار و دیده می‌شود درخور شیراز و سومین حرم اهل بیت (ع) نیست و باید نسبت به جلوگیری از این رخداد‌ها اقدام کرد، چرا که برخی از مواقع شاهد هستیم که حق مردم در جامعه ضایع شده و باید جلوی این گناهان گرفته شود.

او بیان کرد: مشکلاتی در برخی از شهر‌های کشور ایجاد شد، اما شاهد بودیم که با حضور به موقع نیرو‌های انقلابی و روحانیت این دعوا‌ها ختم به خیر شد و پایان یافت.

آیت الله دژکام افزود: البته نباید فراموش کنیم که در تمام مشکلات باید همه نیرو‌های انقلابی در صحنه حضور داشته باشند تا نسبت به برطرف کردن مشکلات اقدام شود.

امام جمعه شیراز بیان کرد: با توجه به روحیه‌ای که در ایران اسلامی وجود داشته و آن نیز مقابله با ظالمان است این انتظار دور از ذهن نیست که باید به جنگ اقتصادی، تبلیغاتی و … دشمن رفته و به امید خدا پیروز خواهیم شد.

آیت‌الله دژکام با اشاره به سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب، عنوان کرد: رویداد‌های مهمی در هفته پیش رو است که از جمله این رویداد‌ها می‌توان به سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و بر اساس برنامه‌ریزی‌های مقرر شده تا در این هفته از مقام والای شهید محراب شهید دستغیب قدردانی و مراسم بزرگداشتی برای این عالم بنام برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در فارس اضافه کرد: کمتر از ۱۲ روز دیگر دولت جدید در کشور مستقر خواهد شد و دشمنان نظام در تلاش هستند تا فضای ملتهبی در کشور ایجاد کنند و به هر بهانه در سعی می‌کنند تا از کوچک‌ترین حوادث، بحران بسازند.

آیت‌الله دژکام تاکید کرد: دولت جدید باید توجه ویژه‌ای به حمایت از اقشار ضعیف جامعه، توجه به روستاها، مهاجرت از روستا به شهرها، مبارزه با فساد و جوانان داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار