افزایش روند بستری بیماران کرونایی در آبیک

فرماندار آبیک گفت: هم اکنون وضعیت این شهرستان قرمز و روند بستری بیماران کرونایی شیب صعودی به خود گرفته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، شهرام احمدپور فرماندار آبیک گفت: هم اکنون ۲۳ بیمار کرونایی در دو بیمارستان این شهرستان بستری هستند و در صورت عادی انگاری شهروندان با بحران مواجه خواهیم شد.

این مسوول از تشدید نظارت‌ها بر اجرای دقیق محدودیت‌های کرونایی و برخورد جدی با ناقضان محدودیت‌ها کرونایی در این شهرستان خبر داد و افزود: با توجه به وضعیت قرمز و بحرانی بودن این شهرستان از نظر بیماری کرونا، تمامی مردم و اصناف موظف به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اجرای محدودیت‌های کرونایی هستند در غیر این صورت با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: مطابق این وضعیت، فعالیت گروه‌های شغلی شماره ۲، سه و چهار ممنوع است و تنها مشاغل ضروری تامین کننده مایحتاج ضروری و مراکز درمانی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مجوز فعالیت دارند.
احمدپور اضافه کرد:در این وضعیت، ادارات نیز با ظرفیت ۳۰ درصد و دستگاه‌های خدمات رسان هم با ظرفیت ۵۰ درصد می‌توانند فعالیت داشته باشند.

وی افرود: همچنین تردد تمامی خودرو‌ها از ساعت ۲۲ تا سه بامداد در معابر ممنوع است و متخلفان ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند ضمن اینکه تردد خودرو‌ها با پلاک غیر بومی در شهرستان ممنوع است و رانندگان خاطی یک میلیون تومان جریمه خواهند شد.

فرماندار آبیک گفت: فعالیت تمامی آرامستان‌ها در شهر‌ها و روستا‌های سطح شهرستان ممنوع است و مراسم تدفین حداکثر با ۱۵ نفر از بستگان درجه یک برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان از حضور در هرگونه تجمعات، مراسم و جشن‌ها پرهیز کنند، تصریح کرد:نوع جدید ویروس کرونا موسوم به دلتا قدرت سرایت بسیار بالایی دارد بنابراین باید شهروندان نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اهتمام داشته باشند و نسبت به قبل با حساسیت بیشتری از خود مراقبت کنند.

احمدپور با تاکید بر رعایت نکات و دستورالعمل‌های بهداشتی، افزود: با متخلفان و افرادی که به هر شکل سلامت مردم را به خطر می‌اندازند برخورد قاطع و قانونی صورت خواهد گرفت.

فرماندار آبیک گفت: بخشداران و شهرداران با استفاده از ظرفیت‌های موجود نسبت به اطلاع رسانی دقیق درخصوص برگزار نشدن و شرکت نکردن در مراسم شادی و عزا و تجمعات در سطح روستا‌ها و شهر‌ها اقدام کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.