مشاور سابق ترامپ با وثیقه ۲۵۰ میلیون دلاری از زندان آزاد شد

مشاور دونالد ترامپ در ارتباط با کشور‌های عربی و متحد دیرینه او با قراردادن وثیقه ۲۵۰ میلیون دلاری از زندان کالیفرنیا آزاد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «تام باراک» رئیس کمیته افتتاحیه ریاست جمهوری دونالد ترامپ، مشاور او در امورکشور‌های عربی و دوست دیرینه‌اش، که به دلیل تبانی برای کشور امارات بازداشت شده بود، با وثیقه ۲۵۰ میلیون دلاری و ۵ میلیون دلار ضمانت نقدی از زندان کالیفرنیای آمریکا آزاد شد.

بنابر اعلام نشریه گاردین، دادستان‌های آمریکایی باراک را متهم به استفاده غیرقانونی از سیاست خارجی آمریکا در امارات متحده عربی دانستند و گفتند باراک به‌عنوان یکی از ۳ متهم در این زمینه نقش  خود را در زمان فعالیت در این منصب درست ایفا نکرده است.

«مایکل ولف» یک روزنامه‌نگار، در کتاب افشاگرانه خود با عنوان «آتش و خشم» می‌نویسد: «تام باراک که یک میلیاردر آمریکایی است به همراه جفری اپستین، که به تجاوز و قاچاق جنسی محکوم شد، و ترامپ در دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ سه تفنگدار زندگی شبانه محسوب می‌شدند.»

در حال حاضر باراک همچنین به «جلوگیری از برقراری عدالت و اظهارات دروغ به اف‌بی‌آی در زمان تصمیم‌گیری به نفع امارات» نیز متهم است.

باراک به همراه یک متهم دیگر این پرونده که ۲۷ سال سن دارد، روز دوشنبه هفته جاری در دادگاه «بروکلین» نیویورک آمریکا، حاضر خواهند شد. سخنگوی او اعلام کرد که او در دادگاه مبری بودن خود را اثبات خواهد کرد. اکنون از باراک خواسته شده تا مچ‌بند مانیتوری به پا کند و انتقال پول به خارج از آمریکا نداشته باشد.

فرد سوم متهم در این پرونده که ۴۳ سال دارد در حال حاضر از آمریکا خارج شده است.

پیش‌تر منابع خبری اعلام کردند که دادستان‌های فدرال، باراک را به تبانی با دولت خارجی در راستای تأثیرگذاری بر مواضع سیاست خارجی واشنگتن و همچنین مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۶ ترامپ متهم کرده‌اند.

وزارت دادگستری آمریکا نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که توماس جوزف باراک از سرمایه‌گذاران بازار بورس و دوست نزدیک «دونالد ترامپ» به فشارغیرقانونی به رئیس‌جمهور سابق آمریکا به‌عنوان عامل کشور امارات متهم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار