برگزاری چهارمین جشنواره «حبیب حرم» در همدان

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان از برگزاری چهارمین جشنواره «حبیب حرم» در همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، امیر ترکاشوند,مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان در جمع خبرنگاران از برگزاری چهارمین دوره جشنواره سراسری حبیب حرم خبر داد و گفت: جشنواره دو سالانه «حبیب حرم» امسال نیز با میزبانی این سازمان و حضور پرشور هنرمندان سراسر کشور برگزار می‌شود.

او ادامه داد:این جشنواره در پنج بخش، هنر‌های تجسمی، نمایش محیطی، شعر، ادبیات پایداری و مقاومت و عکس با موضوعات سردار سرلشکر شهید «حاج حسین همدانی»، جبهه مقاومت، فرهنگ ایثار و شهادت، استکبار ستیزی و خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم برگزار خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان یکی دیگر از اهداف این جشنواره را شناسایی هنرمندان متعهد انقلابی و معرفی آن‌ها به جامعه و همچنین نسل‌های بعدی دانست و بیان کرد: این جشنواره دو بخش ویژه دارد که یکی به نقش سازنده سرلشگر شهید حاج حسین همدانی در کنار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره دارد و دیگری مربوط به پرداختن به سیره و روش زندگی شهید شاخص بسیج هنرمندان کشور شهید بهروز مرادی در سال ۱۴۰۰ است.

ترکاشوند با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار از ۳ مرداد ۱۴۰۰ تا ۱۵ مهر ۱۴۰۰ است, افزود: این جشنواره دهه دوم آبان ماه برگزار خواهد شد و شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را از طریق پایگاه اطلاع رسانی سایت هفت هنر www.۷honar-hmd.ir و یا به  دبیرخانه جشنواره واقع در همدان مجتمع فرهنگی هنری بوعلی سینا، سازمان بسیج هنرمندان استان همدان ارسال کنند.

او گفت: پس از جمع‌آوری آثار، تولیدات هنری از طریق داوران ملی و استانی در دو بخش بازبینی و نهایی بررسی و نتایج اعلام می‌شود.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان با بیان اینکه در دوره قبل در چهار بخش  شعر  با ۲۵۰ اثر، داستان ۷۰ اثر، نمایش محیطی با ۳۶ اثر و موشن و نماهنگ با ۱۰ اثر برگزار شد,گفت: در این دوره در برخی رشته‌ها به نفرات اول تا سوم و در برخی رشته‌ها علاوه بر آثار برگزیده از آثار شایسته تقدیر نیز تجلیل می‌شود.

ترکاشوند اضافه کرد: دومین کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و هشت هزار شهید استان در سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد که بسیج هنرمندان نیز هم در برخی از کمیته‌ها به عنوان یکی از اعضاء کمیته‌ها حضور دارد و این جشنواره نیز در راستای برنامه‌های همین کنگره می‌باشد.

 او با بیان اینکه در این جشنواره حدود ۱۰ دستگاه اجرایی مانند: کنگره سرداران، سپاه انصارالحسین (ع)، صدا و سیما، اداره‌کل ارشاد، بنیاد حفظ آثار، حوزه هنری، بنیاد سردار همدانی، بنیاد شهید و شهرداری در برگزاری این جشنواره با این سازمان همکاری دارند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.