گسترش آتش سوزی‌ها در ایالت اورگان آمریکا

آتش سوزی‌ها در ایالت اورگان آمریکا که از هفته‌ها پیش بر اثر گرمای بی سابقه هوا و وزش باد‌های تند تشدید شده است، همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وال استریت ژورنال، تیم‌های آتش نشانی آمریکا اعلام کردند آتش سوزی در مناطق مختلف آمریکا از جمله ایالت اورگان به دلیل ادامه گرمای بی سابقه هوا و نیز خشکسالی در حال گسترش است و نیرو‌های امدادی را با مشکل مواجه کرده است.

تا به حال بیش از ۴۱۰ هزار هکتار زمین در اورگان طعمه حریق شده و بیش از ۲ هزار خانه هم در این آتش سوزی نابوده شده است. این حادثه یکی از بزرگترین آتش سوزی‌ها در تاریخ آمریکاست و هفته هاست مقامات را با مشکلات جدی در زمینه مهار آن مواجه کرده است.

مسئولان آتش نشانی اورگان اعلام کردند: احتمالاً آمار‌های ارائه شده در زمینه تخریب خانه‌ها و آسیب‌های ناشی از این آتش سوزی‌ها بسیار بالاتر از اعداد و رقم‌های رسمی است.

به گفته وزارت جنگلداری آمریکا در یکی از بزرگترین آتش سوزی‌ها در هفته‌های اخیر که در کالیفرنیا اتفاق افتاده است، نیرو‌های امدادی تنها توانسته اند حدود ۲۱ درصد آن را مهار کنند.

بنا بر آمار‌های اعلام شده از سوی مقامات آمریکایی، گسترش خشکسالی و نیز افزایش بی سابقه گرمای هوا در مناطق مختلف آمریکا موجب آتش سوزی‌های گسترده در این کشور شده که بسیاری را بی خانمان و عده‌ای را نیز به کام مرگ کشیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار