صباغیان در موافقت با طرح الزام دولت برای پاسخگویی به تذکرات مجلس:

دولت به تذکرات نمایندگان توجهی نمی‌کند

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس از توجه نکردن دولت به تذکرات نمایندگان در صحن علنی مجلس انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا صباغیان بافقی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در جلسه علنی امروز مجلس و در موافقت با طرح الزام دستگاه‌های اجرایی جهت پاسخگویی به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان گفت: تذکرات نمایندگان مجلس پیرامون مباحثی همچون تحویل ندادن خودرو، ندادن حق کارگر و ... است. پول و اعتبار و نیرو در اختیار دولت است و دولت هم کاری نمی‌کند و ما در مجلس زیر سوال رفته ایم. دولت به تذکرات ما حتی پاسخ نمی‌دهد. کار مجلس تذکر و سوال است و اگر دولت به تذکرات ما پاسخ دهد سوال و تحقیق و تفحص کمتر می‌شود.

صباغیان در ادامه بیان کرد: کار اصلی ما تذکر است، ولی این کار وسیله‌ای برای مطرح کردن خودمان نیست. در حال حاضر طرح اصلاح آیین نامه داخلی مجلس مطرح شده و به صحن علنی مجلس آمده است و طرح خیلی خوب و مترقی است و از آن حمایت خواهیم کرد. پیشنهاد دادیم که هیئت رئیسه مجلس تذکرات مهم و فوری به همراه پاسخ را در سایت مجلس منتشر کند.

نماینده مردم مهریز و بافق و بهاباد و خاتم و ابرکوه در مجلس گفت: از مجلس تقاضا می‌کنیم تذکرات کتبی و شفاهی را برای عموم منتشر کند، اما متاسفانه مطرح می‌شود که مسائلی که ما به آن می‌پردازیم محرمانه است در صورتی که ما مسئله محرمانه‌ای نداریم و هر چه هست همین مشکلات مردم است که همه از آن خبر دارند.

صباغیان ادامه داد: مجلس باید مکلف شود این تذکرات را در سامانه منتشر کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار