شهردار یزد:

صحیفه سجادیه می‌تواند مورد فرا مذهبی داشته باشد

عزیزی در زمینه همکاری با طرح ملی "یزد، پایتخت صحیفه سجادیه ایران" اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، جمال الدین عزیزی، شهردار یزد در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در زمینه همکاری با طرح ملی "یزد، پایتخت صحیفه سجادیه ایران" اعلام آمادگی کرد و گفت: ما به عنوان شهرداری در خصوص اتفاقاتی که در حوزه‌های مختلف در سطح شهر صورت می‌گیرد باید وظایف خود را به خوبی ایفا کنیم و این مسئله به وظایف ذاتی این مجموعه باز می‌گردد چیزی که به عنوان ریل گذاری یا ایجاد زیر ساخت از آن نام می‌بریم.

جمال الدین عزیزی اظهار داشت: در حقیقت اگر ما خواسته باشیم برای این اتفاقات دو محور ترسیم کنیم، یکی مسائل بنیادی و دیگری مسائل نمادی هست که هر دوی آن‌ها لازم به نظر می‌رسند.

او با بیان این مطلب که صحیفه سجادیه می‌تواند حتی مورد فرا مذهبی هم داشته باشد، بیان کرد: ما حامی هر اقدامی که متولیان امر مثل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات در این زمینه انجام دهند، هستیم.

شهردار گفت: با توجه به پایلوت بودن شهر یزد در این زمینه، وظیفه ما دنبال کردن موضوع و به سرانجام رساندن آن به نحو احسنت است.

عزیزی پیشنهاد داد برای پیگیری منسجم برنامه ها، یک کمیته راهبردی در این زمینه با حضور شهرداری، اداره کل ارشاد و سازمان تبلیغات تشکیل شود.

این مسئول عنوان کرد: روحانیون و مبلغان در مساجد حتما تبیین صحیفه سجادیه را در صحبت‌های بین نماز یا حتی قرائت آن را در کنار یک صفحه قرآنی که قرائت می‌شود، انجام دهند تا مردم با معانی آن نیز آشنا شوند.

شهردار شهر جهانی یزد همچنین گفت: ترجمه صحیفه سجادیه به صورت جمله‌های آموزنده یا جمله‌های اجتماعی در فضا‌های عمومی شهر با وجهه هنری و اولویت محتوایی بیان شود.

او تصریح کرد: با توجه به این که قرار است شهر یزد شهر صحیف هسجادیه نام بگیرد باید در بحث المان و مسائل نمادین اقدامات صورت گیرد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.