استاندار ایلام اعلام کرد؛

واکسیناسیون مهمترین راه عبور از شیوع ویروس کرونا

نوذری با اشاره به روند افزایشی شیوع ویروس کرونا گفت:واکسیناسیون یک اولویت و مهمترین راه عبور از این وضعیت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، نوذری استاندار ایلام با اشاره به اینکه  واکسیناسیون یک اولویت اول عبور از شیوع ویروس کرونا است گفت:فرمانداران موظفند با همکاری نیروی انتظامی در محل‌های واکسیناسیون به منظور جلوگیری از ازدحام و رعایت فاصله اجتماعی، نظم و امنیت آنجا را برقرار کنند، با اینکه شرایط واکسیناسیون در استان فراهم  است، اما درصد واکسیناسیون در استان کمتر از ۶۰ درصد است، می‌طلبد در مدیریت کرونا از ظرفیت ائمه جمعه، بزرگان، صدا و سیما و رسانه‌ها جهت ترغیب مردم به واکسیناسیون بهره گیری شود.

او بیان کرد: آمار‌ها و روند تصاعدی کرونا در استان نشان می‌دهد که عملا وارد پیک پنجم کرونای دلتا که قدرت سرایت بیشتری دارد، شده تیم، فرمانداران، بخشداران و همه دستگاه‌های مرتبط با تلاش، رسانه‌ها و صدا و سیما و فعالین فرهنگی و اجتماعی با تولید محتوا و مردم باهمراهی و تعامل تلاش کنند واکسیناسیون اقشار آسیب پذیر و گروه‌های هدف زودتر انجام گیرد.

استاندار ایلام از فرمانده قرارگاه استان ایلام خواست ضمن برگزاری جلسه فوق العاده کرونا در شهرستان‌های ایلام و دره شهر نسبت به راه اندازی مجدد همیاران سلامت با مدیریت دهیار و همراهی بسیج و خانه‌های بهداشت در روستا‌ها به منظور جلوگیری از تجمعات پرخطر در استان ایلام اقدام نماید.

او با اشاره به اینکه کنترل مرز مهران با جدیت انجام شود، ابراز داشت: ورود افراد بدون تست به مهران ممنوع است، برابر مصوبات ستاد کرونا هر شخص، نهاد و گروهی که بخواهند از مرز عراق وارد کشور شوند باید به قانون احترام گذاشته و ضمن دادن تست نسبت به رعایت نکات بهداشتی و مراحل بعدی از جمله قرنطینه اقدام نمایند.

محمد نوذری با بیان اینکه ماه محرم در پیش است و مردم تلاش دارند مراسمات شاد خود را برگزار نمایند، یادآور شد: در این روز‌ها که مراسمات جشن و عروسی افزایش می‌یابد؛ ضمن احترام به سنت حسنه ازدواج و تلاش پدران و مادران، ضرورت دارد برگزاری مراسمات در اجتماعات بصورت محدود با رعایت نکات بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک همراه باشد، از مردم تقاضا داریم از حضور در تجمعات خطر افرین پرهیز کنند.

او از فرمانداران خواست با استفاده از ظرفیت همیاران سلامت با محوریت دهیاران از تجمعات خطر افرین عزا و عروسی در سطح روستا‌ها جلوگیری شود و نیروی انتظامی با کسانی که نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند برخورد نماید.

استاندار ایلام اضافه کرد: آمار رعایت نکات بهداشتی در استان پایین است، که خوب نیست، از طرفی هم با توجه به قدرت انتشار ویروس و تغییر جهش‌های آن که کل بشریت را درگیر کرده است یک پیام دارد و آن، این است که تنها با کار فرهنگی و رعایت نکات بهداشتی می‌توان از قدرت انتشار ویروس جلوگیری کرد، لذا ضرورت دارد، اصناف، بازاریان و مغازه داران ضمن رعایت نکات بهداشتی ، از ورود افراد فاقد ماسک جلوگیری کنند، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و بدین طریق زمینه آگاه سازی جامعه از عمق خطر را فراهم آورند.

او تاکید کرد: شهرستان‌های دره شهر، آبدانان، ایلام، مهران و دهلران در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و باید فرمانداران این شهرستان‌ها دقت بیشتری بر رعایت نکات بهداشتی داشته باشد.

نوذری با تاکید بر کنترل مرز مهران و انجام تست و قرنطینه اعلام کرد: هیچ دستگاهی حق ندارد مصوبات ستاد ملی کرونا را نادیده بگیرد و طبق فرموده مقام معظم رهبری مصوبات ستاد ملی کرونا لازم الاجراست، از طرفی هم قانون ملاک ماست و مرز‌های ما باید کنترل شود؛ هر فرد و مقامی که از کشور عراق وارد کشور می‌شود باید در مرز در بدو ورود از او تست گرفته شود و در صورت مثبت بودن سایر مراحل قانونی را طی نماید، در این خصوص هیچ استثنایی وجود ندارد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.