جاده های مغناطیسی برای خودروهای برقی، راه حلی برای کاهش مصرف سوخت وسایل نقلیه

چند شرکت قرار است با همکاری یکدیگر جاده مغناطیسی برای خودرو‌های برقی طراحی کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چند وقتی هست که اخباری مبنی بر طراحی جاده‌های مغناطیسی برای شارژ خودرو‌های برقی منتشر می‌شود و طبق بررسی کارشناسان هزینه پیاده‌سازی این ایده بسیار بالا بوده است. در این راستا سازمان حمل و نقل ایندیانای آمریکا برای طراحی این جاده مغناطیسی اعلام آمادگی کرده است.

در حال حاضر این شرکت آمریکایی در حال آزمایش نوع جدیدی از سیمان با ذرات مغناطیسی است و امید است این فناوری جدید بتواند امکان ساخت جاده‌هایی با قابلیت شارژ پرسرعت برای خودرو‌های برقی را ایجاد کند تا دیگر این دسته از وسایل نقلیه با مشکل روبه‌رو نشوند.

آخرین جزئیات از ساخت جاده مغناطیسی

بنیاد علوم ملی آمریکا، دانشگاه پردو و شرکت آلمانی مگمنت قرار است به این سازمان کمک کنند تا اقدامات لازم برای طراحی این جاده مغناطیسی صورت گیرد. این سازمان قرار است تحقیقات خود را در سه فاز انجام دهد که در فاز نخست عملکرد سیمان مغناطیسی را در آزمایشگاه بررسی می‌کنند.

ساخت جاده مغناطیسی برای خودرو‌های برقی / پیشرفت فناوری در زمینه استفاده نکردن از سوخت برای وسایل نقلیه

در فاز دوم پروژه قرار است به سراغ آزمایش بر روی جاده‌ی ۴۰۰ متری بروند؛ طبق اعلام این سازمان هزینه پیاده‌سازی جاده مغناطیسی از هزینه‌های استاندارد جاده‌سازی بیشتر نیست و مقاومت آن بسیار بالا است.


بیشتر بخوانید


در فاز سوم پروژه قرار است آزمایش ظرفیت این فناوری برای شارژ کامیون‌های سنگین با توان ۲۰۰ کیلووات باشد و در صورتی که این روند موفق پیش رود، از این فناوری برای جاده‌های بین شهری ایالت ایندیانا استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.