زاهدان در غبار باد‌های ۱۲۰ روزه محو شد/دید افقی در فرودگاه به ۱۰۰۰ متر کاهش یافت

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: باد‌های ۱۲۰ روزه در زاهدان غلظت ذرات معلق را به ۲۰۵۰ میکروگرم برمترمکعب معادل ۱۳ برابرحد مجاز افزایش داد.

محسن حیدری  مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: همان طور که انتظار می‌رفت از شامگاه دوشنبه بر شدت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال استان اضافه شد به نحوی که گردوغبار آن به زاهدان و برخی مناطق دیگر استان نیز نفوذ کرد.

وی افزود: تا ساعت ۹:۳۰ صبح امروز غلظت غبار شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه زاهدان را نیز به ۱۰۰۰ متر کاهش داده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: گردوغبار علاوه بر زاهدان،  شعاع دید افقی در شهر‌های میرجاوه، نصرت آباد، خاش، سراوان و ایرانشهر را نیز به شدت کاهش داده است.

حیدری افزود: هم اکنون شعاع دید افقی در میرجاوه ۱۰۰۰ متر است و انتظار می‌رود گردو غبار  به تدریج در شهر‌های جنوبی‌تر نظیر میرجاوه نیز تکرار  شود.

وی گفت: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی تا پنجشنبه وزش باد‌های شدید ۱۲۰ روزه در شمال استان ادامه دارد که منجر به خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و افزایش غلظت غبار در عرض‌های پایین‌تر  می‌شود.

عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان ادامه داد: اختلال در برخی محور‌های مواصلاتی شمال استان و وقوع خسارت به بخش کشاورزی و سازه‌های موقت از پیامد‌های دیگر این شرایط است.

حیدری خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود در زمان  آلوده شدن هوا از تردد‌های غیر ضروری در فضای باز خودداری شود. همچنین رفت و آمد‌های بین شهری از سه شنبه شب تا پایان هفته به ویژه در محور زاهدان-زابل توصیه نمی‌شود.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار