مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان خبر داد؛

ممنوعیت خروج هرگونه مرغ از استان همدان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: با توجه به کمبود‌های موجود در بازار، خروج هرگونه مرغ (زنده و کشتار) از این استان ممنوع شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،داریوش جودکی, مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان بیان کرد: با وجود ممنوعیت خارج کردن مرغ زنده و کشتار، اما شاهد افزایش خروج مرغ از این استان هستیم.

او اظهار داشت: همچنین با توجه به نابسامانی در عرضه مرغ، قطعه بندی آن تا اطلاع بعدی در کشتارگاه ممنوع شده که با این وجود برخی از رستوران‌ها مجوز قطعه بندی مرغ را دارند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان افزود: تامین مرغ با جهاد کشاورزی، توزیع آن با صنعت، معدن و تجارت و برخورد با متخلفان با نهاد شبه قضایی تعزیرات است.

جودکی افزود: طبق گزارش و اعلام جهاد کشاورزی، این استان تا چند روز آینده همچنان با کمبود مرغ و مشکل تامین آن مواجه است ضمن آنکه با اتحادیه مرغداران برای تامین مرغ مورد نیاز استان متعهد شده است.

او گفت: با توجه به کمبود مرغ شاهد افزایش پرونده‌های تخلف از جمله توزیع خارج از شبکه و گرانفروشی هستیم که برای متخلفان پرونده تشکیل و سهمیه برخی از توزیع کنندگان نیز قطع شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان اظهار داشت: باید مرغ زنده با قیمت هر کیلوگرم ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان در اختیار کشتارگاه قرار گرفته و در نهایت با قیمت ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان به دست مصرف کنندهخ برسد، اما هم اینک شاهد عرضه هر کیلوگرم ۳۵ هزار تومان نیز هستیم.

جودکی اظهار داشت: درپی التهاب بازار مرغ و لزوم تلاش بیشتر برای تامین مرغ گرم نشست‌های مستمر شبانه با حضور مسئولان استانی در سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان برگزار و تصمیمات لازم برای تامین و کشتار مرغ گرفته می‌شود.

روزانه ۶۰ تا ۷۰ تن گوشت مرغ در شهرستان همدان توزیع می‌شود.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.