گردو غبار و طوفان شن در محورهای مواصلاتی جنوب کرمان/ تمامی محور‌های ارتباطی باز است

جمیلی با اشاره به پدیده گرد و غبار و طوفان شن در محور‌های مواصلاتی به شهرستان‌های جنوبی کرمان از رانندگان خواست جوانب احتیاط را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  مسعود جمیلی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: با توجه به بروز پدیده گرد و غبار و طوفان شن در محور‌های مواصلاتی به شهرستان‌های جنوبی استان کرمان، رانندگانی که قصد تردد به حوزه راه‌های جنوب کرمان را دارند، جوانب احتیاط را رعایت کنند.

او افزود: با توجه به اعلام مرکز مدیریت راه‌ها و حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جاده ای جنوب کرمان،  مبنی بر کاهش شعاع دید در محدوده محور‌های ارتباطی شهرستان‌های جیرفت، عنبرآباد و رودبار جنوب گشت‌های راهداری در این محور‌ها مستقر هستند.

جمیلی با توجه به مستعد بودن ۲۱۰ کیلومتر از جاده‌های جنوب کرمان برای ورود شن‌های روان به محور‌ها از آماده باش دستگاه‌های گریدر برای عملیات شن روبی خبر داد.

او گفت: احتمال افزایش کاهش دید افقی در جاده‌های جنوب کرمان وجود دارد؛ بنابراین رانندگان حتما قبل از عزیمت به این محور‌ها، ضمن تماس با شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها از وضعیت جوی اطلاع یابند و سپس به سمت مبادی ورودی و خروجی جنوب کرمان عزیمت کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان با تاکید بر رعایت جوانب شرایط ایمنی از سوی رانندگان در این شرایط جوی نامناسب گفت: با توجه به احتمال افزایش کاهش میزان دید در جاده‌های جنوب کرمان، رانندگان حتما از سالم بودن چراغ‌های وسیله نقلیه خود اطمینان حاصل کنند.

او از احتمال ورود شن به بستر و باند راه در این شرایط خبر داد و گفت: رانندگان ضمن رعایت سرعت مطمئنه از عجله و شتاب، پارک و توقف ناایمن در حاشیه جاده و سبقت غیرمجاز در شرایط کاهش دید جدا پرهیز کنند.

جمیلی گفت: تمامی محور‌های ارتباطی جنوب استان کرمان باز است و تردد در این محور‌ها جریان دارد.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار