مقابله با احتکار ادامه دارد؛

شناسایی ۳ محموله ۵۳ تنی گندم

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از شناسایی ۳ محموله ۵۳ تنی گندم به ارزش ۲۶۵ میلیون تومان در شیروان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،محمد جواد تشکری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: با ابلاغ اینکه هرگونه خرید خارج از شبکه به منزله احتکار محسوب شده، و با دلالان برخورد قضایی می‌شود، ۳ خریدار، گندم‌های انبار شده را زیر قیمت خرید به سیلو‌ها تحویل دادند.

تشکری با بیان اینکه امسال با اقدامات انجام شده فعالیت دلالان ۸۰ درصد کاهش یافته افزود: امسال جابجایی گندم بین استان‌ها ممنوع است و خروج گندم مبادی ورودی و خروجی محور‌های اصلی استان امکان پذیر نیست.


بیشتر بخوانید


او در ادامه با بیان اینکه بر اثر خشکسالی ۷۵ درصد از اراضی دیم و ۱۰ درصد از اراضی آبی کاملا از بین رفت، گفت: میانگین برداشت گندم در ۱۵ درصد باقی مانده اراضی دیم ۷۰۰ کیلو و آبی هم به کمتر از ۳ تن کاهش یافت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی همچنین اضافه کرد: به دلیل کاهش تولید و افزایش قیمت نهاده‌های دامی کشاورزان گندم را برای دام‌ها و یا بعضا افزایش در بازار آزاد در انبار‌ها نگهداشته و به سیلو‌ها تحویل ندادند.

به گفته ی تشکری هر گونه خرید و انبار گندم قاچاق محسوب شده و با عاملان آن برخورد قضایی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.