از سوی جهانگیری:

اعتبار مدیریت خشکسالی و جبران کمبود منابع آب استان خوزستان ابلاغ شد

معاون اول رئیس جمهور تصویب‌نامه مربوط به تخصیص اعتبار برای مدیریت خشکسالی و جبران کمبود منابع آب استان خوزستان را ابلاغ کرد.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیئت دولت، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور تصویبنامه مربوط به تخصیص اعتبار برای مدیریت خشکسالی و جبران کمبود منابع آب استان خوزستان را ابلاغ کرد.

هیئت وزیران در جلسه بیست و هفتم تیر ۱۴۰۰ به پیشنهاد وزارت کشور و تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور و به منظور مدیریت خشکسالی و جبران کمبود منابع آب استان خوزستان، با تخصیص اعتبارات لازم به شرح زیر به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خوزستان موافقت کرد.

الف- مبلغ چهار هزار میلیارد ریال به صورت تملک دارایی سرمایه‌ای به منظور جلوگیری از پیشروی آب دریا در اراضی کشاورزی و نخلستان‌های آبادان و خرمشهر از طریق تکمیل سد‌های مارد و پایین دست بهمنشیر (چوئبده) براساس برنامه زمان‌بندی اجرای طرح.

ب- مبلغ دو هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به صورت هزینه‌ای به منظور پرداخت مانده مطالبات کشاورزان ناشی از خسارت وارده به اراضی کشاورزی آن استان بر اثر سیل سال ۱۳۹۸.

پ- مبلغ چهار هزار میلیارد ریال به صورت تملک دارایی سرمایه‌ای به منظور اجرای پروژه‌های تأمین آب، آب‌رسانی روستایی و عشایری، مقابله با تنش آب شرب، کشاورزی و منابع طبیعی و لایروبی کانال‌ها و رودخانه‌های استان.

ت- مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال به صورت تملک دارایی سرمایه‌ای برای آبیاری نهال‌کاری‌های سنواتی منابع طبیعی در کانون‌های بحرانی ایجاد گرد و غبار.

ث- مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال به صورت تملک دارایی سرمایه‌ای برای مبارزه با آفات و بیماری جنگل‌ها.

ج- مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال به صورت هزینه‌ای برای تأمین علوفه و آب دام‌های سنگین (گاومیش) و برای جبران خسارت وارده به این نوع دام‌ها.

همچنین مطابق تصمیم اعضای دولت، وزارت‌خانه‌های نیرو و جهادکشاورزی مکلفند در تعیین پروژه‌ها و توزیع اعتبارات مربوطه، استان خوزستان را در اولویت قرار داده و حداقل ۱۵ درصد اعتبارات را برای پروژه‌های آن استان منظور نمایند.

علاوه بر این، سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است نسبت به تخصیص ۱۰۰ درصدی طرح‌های مربوط به بخش آب استان خوزستان اقدام کند.

ضمن اینکه دستگاه‌های اجرایی مربوط و استانداری خوزستان موظفند گزارش عملکرد این تصویب‌نامه را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۲۰:۵۶ ۰۶ مرداد ۱۴۰۰
اول باید تمام دست اندرکارن دوره روحانی
بخاطر عدم کارایی و عدم دلسوز بودن
استعفا دهند
یک گروه جوان جهادی نخبه سرکار ایند
و گزارش کار به دولت و هم وطن جنوبی دهند
و اگر کارامد نبودند .فقط استعفا
آخرین اخبار