ابوترابی‌ در صحن مجلس:

قرار نیست پلتفرم‌های خارجی با طرح صیانت از کاربران فضای مجازی مسدود شوند

عضو کمیسیون شورا‌ها گفت: قرار نیست طرح صیانت از کاربران فضای مجازی پلتفرم‌های خارجی را مسدود کند، بلکه فقط می‌خواهد آن‌ها ساماندهی شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس در صحن علنی امروز پارلمان و در موافقت با اعمال اصل ۸۵  قانون اساسی درباره طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی گفت: با این طرح افکار عمومی مردم دچار تشویش شده است.

ابوترابی ادامه داد: امروز قرار است درباره اصل ۸۵ به طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی رای بدهیم پس بهتر است وارد حواشی نشویم. موضوع خیلی شفاف است که با اصل هشتاد و پنجی شدن این طرح موافقت شود یا خیر. امروز مسدود شدن و نشدن فضای مجازی موضوع بحث ما نیست.

وی درباره دلیل موافقت خود با اجرای اصل ۸۵ گفت: ما موافق اصل ۸۵ هستیم به این دلیل که این اصل قوانینش به صورت آزمایشی  ۳ تا ۵ ساله اجرا می‌شود، لذا اگر قوانین مهمی درباره فضای مجازی که هم اکنون جلوی  ماست به کمیسیون مشترکی متشکل از خبرگان همه کمیسیون‌ها برود، طبیعتا خروجی با کارشناسی شده‌ای است.

ابوترابی با بیان اینکه این طرح بعد هم به صورت آزمایشی ۳ تا ۵ ساله به قانون تبدیل می‌شود خاطر نشان کرد: اگر این طرح اصل ۸۵ نشود معایب این قانون را نمی‌توانیم اصلاح کنیم.

نماینده مردم نجف آباد اظهار کرد: بر اساس تجربه مجلس نهم قانون‌های مهم و مادر پخته‌تر هستند. می‌توانیم در کمیسیون‌های مشترک مثل برجام از تجربه همه کمک بگیریم.

وی توضیح داد: افکار مردم با این طرح و با صحبت‌های غیر دقیق نماینده‌ها مشوش شده است در صورتی که قرار نیست این پلتفرم‌های خارجی مسدود شوند بلکه فقط می‌خواهند ساماندهی شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار