۸ مجموعه پذیرایی در حال احداث در اردبیل به بهره برداری می‌رسد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: امسال ۸ مجموعه پذیرایی در حال احداث در استان اردبیل به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در بازدید از مجموعه‌های گردشگری شهر اردبیل و افتتاح مجتمع پذیرایی جنت‌سرا که با همراهی فرماندار اردبیل انجام شد، گفت: در راستای رونق هر چه بیشتر گردشگری غذا و نیز توسعه مراکز پذیرایی فاز اول مجتمع پذیرایی جنت‌سرا در روستای نوران در مسیر گردشگری اردبیل به سرعین امروز به بهره‌برداری رسید.

او ادامه داد: این مجتمع در یک هزار و ۴۵۰ مترمربع فضا با معماری تاریخی و سنتی متاثر از معماری ایرانی و اسلامی و معماری دوره صفویه در راستای پاسخگویی به مطالبات گردشگران نسبت به تنوع‌بخشی غذا‌های سنتی و بومی و تهیه و سرو غذای ایرانی در مراکز پذیرایی احداث شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: با توجه با اینکه عمده درخواست گردشگران تنوع گردشگری غذا بوده تا غذا‌های سنتی در مراکز پذیرایی تهیه و ارائه شود، امسال با همراهی فرمانداری شهرستان‌ها به ویژه فرماندار اردبیل ۸ مجموعه پذیرایی در حال احداث بوده و امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

فلاحی بیان کرد: امسال اجرای هتل پنج‌ستاره در جوار هتل شورابیل که در حال اجرای عملیات عمرانی است، افتتاح دو هتل چهارستاره، توسعه زیرساخت‌های مناطق نمونه گردشگری، بهره‌برداری از یک باب حمام تاریخی و برخی اقدامات دیگر در بخش گردشگری در دستور کار است.

او از تعریف قطب‌های جدید گردشگری در هیر و سردابه در سالجاری خبر داد و گفت: همچنین در کنار این برنامه‌ها برای سال ۱۴۰۰، یک مجموعه سرمایه‌گذاری عظیم نیز به استان دعوت شده تا در منطقه یدی بولوگ سردابه سرمایه‌گذاری کند تا با این اقدامات اردبیل در حوزه گردشگری به عنوان مرکزیت استان دارای جایگاه مناسبی باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با قدردانی از حمایت‌های استاندار و فرماندار اردبیل برای توسعه زیرساخت‌ها و تاسیسات گردشگری در اردبیل عنوان کرد: با این حمایت‌ها و پیگیری‌های انجام‌شده شاهد جهش در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سطح استان هستیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.