در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

امشب؛ پایان مهلت رجیستری تبلت‎‌ها/ چگونه تبلت خود را رجیستری کنیم؟

دهقانی نیا گفت: آخرین مهلت رجیستری تمام برند‌های تبلت پایان روز جمعه هشتم مرداد ماه است.

حمیدرضا دهقانی نیا سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به نحوه رجیستری و زمان پایان این طرح اظهار کرد: دارندگان تبلت برای رجیستری و ارتباط با شبکه اپراتوری کشور، تا ساعت ۲۳:۵۹ جمعه هشتم مرداد ماه فرصت دارند. قاعدتا ضرورت دارد که نسبت به انداختن سیم کارت داخل تبلت‌ها بدون محدودیت از هر نوع برندی که باشد، اقدام کنند.

او بیان کرد: در ادامه برقراری تماس، ارسال و دریافت پیامک به یکی از نزدیکان خود را انجام دهند. ضرورتا این کار بایستی با سیم کارتی که در اختیار و مدیریت افراد است، صورت بپذیرد. نکته بعدی این است که کسبه دقت کنند و به این مطلب اکتفا نکنند که ید قبلی که از آن این تبلت را خریداری کرده اند، قبلا این اقدام را انجام داده و تبلت را رجیستر شده است؛ خیر به هیچ وجه چنین نیست.

او افزود: برای اینکه بتوانند رویه را انجام دهند و انتقال مالکیت را نهایی کنند، باید با سیم کارتی که مدیریت آن در اختیار آن‌ها قرار دارد، سیم کارت را قرار داده و برقراری تماس، ارسال و دریافت پیامک را انجام دهند.

دهقانی نیا در ادامه تصریح کرد: بعد از این اقدام باید از شناسانده شدن محصول به شبکه بی سیم اپراتوری کشور اطمینان حاصل کنند. این اقدام شامل دو گام است. در ابتدا باید IMEI (شناسه بین المللی تجهیزات موبایل) را یاداشت کنند. IMEI تبلت و هر تجهیزی با کد دستوری #۰۶#* نمایش داده می‌شود. سپس باید IMEI را به کد دستوری #۷۷۷۷* ارسال می‌کنند؛ چند گزینه دارد که یکی از آن‌ها استعلام است.IMEI را در این گزینه ثبت کرده و منتظر پاسخ باشند.

قبل از خرید تبلت از اصالت آن اطمینان پیدا کنید

او افزود: پاسخ آن نیز قاعدتا مبنی بر این محتواست که این تجهیز و تبلت در دوره رویت، رویت شده و یا در حال رویت است. قطعا بعد از این تاریخ، مردم باید دقت کنند که برای خرید هر نوع تبلت، قبل از پایان معامله و پرداخت وجه تجهیز حتما ابتدا استعلام اصالت کالا گرفته شود. در واقع طی یک پیامک یا کد دستوری #۷۷۷۷* این محتوا نشان داده شود که تجهیز خریداری شده، به صورت رسمی وارد کشور شده و قانونی است.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا بیان کرد: شرکت وارد کننده شرکت (الف) است و شرکتی که خدمات را ارائه می‌کند، شرکت (ب) است. تاریخ ارائه خدمات پس از فروش نیز از این تاریخ آغاز می‌شود. تمام مردم اطلاع دارند که تمامی این تجهیزات طبق قانون ۱۸ ماه دوره خدمات پس از فروش دارند؛ بنابراین حتما نسبت به این موارد توجه کافی و لازم صورت بپذیرد.

او در پایان تاکید کرد: برخی از افرادی که اولیای دانش آموزان هستند و در دوره کرونا به شبکه شاد کشور متصل شده اند؛ دقت کنند و بر این باور نباشند که، چون در گذشته به شبکه شاد متصل بوده اند، دیگر نیازی نیست که این رویه‌ها را انجام دهند. خیر، ضرورتا باید این رویه صورت بپذیرد. حتی دانشجویان، مربیان و اساتید دانشگاه که با این تبلت‌ها کار می‌کنند به جهت آسایش خود و اینکه در کارتابل خود این تجهیزات را مشاهده کنند، نسبت به انداختن سیم کارت، برقراری تماس، ارسال و دریافت پیامک اقدام کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۴۳ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
خواهش میکنم تمدید کنید من اصلا نفهمیدم . اطلاع رسانی خودتون هم ضعیف بوده
Turkey
Aria
۱۷:۲۰ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
پیگیری کنید تمدید کنند تا افرادی که تبلتشونا رجیستر نکردن انجام بدن. یه فکری به حال مردم بیچاره کنید تو این وضعیت استرس رجیستر نکردن هم معضلی شده. چی میشه تمدید کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
بد بود خیلی یعنی چی من که هیچی از ریجستری نفهمیدم خیلی خودتونو مشغول به این کارا نکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
چرا ریجستری رو به دلار انجام میدین ولی به تومن به مردم حقوق میدین در ضمن مبلغی که تعیین کردین از سود سازنده گوشی بیشتر تا کی ما باید تاوان بی عرضگی شمارو بدیم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۱:۳۹ ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
سلام آیا تبلت هایی که سیمکارت خور نیستند هم مشکل پیدا میکنند؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
من هرچی این کار رو انجام میدم میگه دستگاه شما شامل این طرح نمی‌شود چه کار کنم؟
Pakistan
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
خب تبلت های ایپدی که وایفای هستن رو چطور ریجیستر کنیم من خودم تبلت ایپد وایفای 2020 دارم
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۲:۲۳ ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
رجیستری تنها برای تبلت های سیمکارتخور هست و تبلت های فاقد قابلیت نصب سیمکارت، اتفاقی براشون نمی افته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
دردسر دارید درست میکنید برا مردم.
الان من یه سیمکارت انداختم رو اسلات دوم گوشی ولی کار نمیکنه.گوشی دو سیمکارته دارم ولی علنا شده یه سیمکارته اخه این چه وضعیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
گوشی دو سیمکارته دارم حالا رو اون یکی سیمکارت میندازم غیرفعال شده و میگه رجیستری کن.یعنی چی اخه من چجوری رجیستری کنم .فقط یه سیمکارت کار میکنه روش
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۲:۱۰ ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
تا 24 امشب تبلت‌ها مشکلی برای استفاده و قرار دادن سیمکارت ندارند و درنتیجه اگر مشکلی جهت آنتن گرفتن وجود داره، به خاطر طرح رجیستری نیست
برای بررسی بیشتر میتونید با شماره 096366 تماس بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
تبلتی ک سیمکارت نمیخوره ریسجتری هم نمیخواد ولی قیمتش بالا خواهد رفت ممنونیم ک ب فکر جیب مردم هستین
Iran (Islamic Republic of)
133
۱۰:۱۴ ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
بابت اطلاع رسانی ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
این ریجستری هم مشکل شده برای مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
بابا دست بردارین هی ریجستر ریجستر،یه کم نگاه به کشورهای پیشرفته دنیا بکنید،کدام کشور به غیر از ایران داره ریجستر ریجستر میکنه؟چه خبرتونه از یه طرف دنیا ما رو تحریم کرده از یه طرف شما مسولین مافیایی دارین ملت بدبخت و تحریم میکنین،چیزهایی که تو کشور ما تولید نمیشه بزارین وارد بشه لااقل ارزانتر بدست مردم میرسه،یه کم کلی نگاه کنین همه مردم که زورشون نمیرسه چند تا چند تا گوشی بخرن،من خودم دو تا بچه مدرسه ای دارم امسال هر دو تاشون با یه گوشی با هزار بدبختی آنلاین بودن،یه کم منطقی فکر کنین بداد مردم برسین نه اینکه به مشکلات مردم اضافه کنین
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۱:۴۲ ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
این ریجیستر کردن بخاطر کوتاه کردن همون مافیای قاچاق هست که فرمودید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
خوب کسانی که تبلتشون خراب شده و داده اند تعمیر شود چه کار کنند؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
منم همین مشکلو دارم. البته تا وقتی پول دستم بیاد، نمیتونم بدمش تعمیر.
آخرین اخبار