خودروی Renault R۵ Hot Hatch در آینده‌ای نزدیک رونمایی می‌شود

شرکت خودروسازی آلپاین قصد دارد در سال ۲۰۲۴ اولین خودروی الکتریکی خود را به بازار ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از insideevs؛ آلپاین، مدل احیا شده خودرو‌های اسپرت رنو بوده که اکنون برای ساخت خودرو‌های الکتریکی مجددا ساخته شده است. گفته شده این شرکت اولین مدل جدید خودروی خود را در سال ۲۰۲۴ عرضه می‌کند.

بر اساس گزارش‌های اخیر اتوکار قرار است  رنو ۵ آلپاین ۲۱۵ اسب بخار قدرت (۱۶۰ کیلووات) داشته و انتظار می‌رود موتور آن ۱۳۴ اسب بخار (۱۰۰ کیلووات) باشد. این شرکت ظاهراً از نسخه کوتاه شده موتور بزرگتر استفاده خواهد کرد که مگان الکتریکی آینده را تأمین کند.

ژیل لوبورگن رئیس مهندسی رنو اظهار کرد: ما موتور ۱۰۰ کیلو وات را با کوتاه کردن طول موتور الکترونیکی برای مگان استفاده خواهیم کرد، تا خودروی الکتریکی بتواند از خط تولید عبور کند و دارای همان فن آوری باشد. این خودرو از مس و سایر عناصر کمتری استفاده کند، بنابراین نسبت به خودروهای قبلی کوتاهتر است. 

قابلیت منحصر به فرد خودروی جدید چیست؟

او در ادامه افزود: خودروی جدید R5 Alpine همانند خودروی مدل قبلی این شرکت اسپرت خواهد بود. محصول جدید شرکت ما قرار است با بردار گشتاور و یک درایو بسیار سرگرم کننده و موتور قدرت ارائه شود.

خودرو الکتریکی

رئیس رنو از یک سوپرایز بزرگ خبر داد و گفت: پس از ورود R۵ Alpine در سال ۲۰۲۴، یک SUV کوپه با عملکرد دو موتوره و همچنین یک جایگزین کاملاً الکتریکی برای Alpine A۱۱۰ فعلی که رقبای پورشه ۷۱۸ کیمن است، به دنبال آن ارائه می‌شود؛ و از آنجایی که پورشه در حال کار بر روی معادل کیمن برقی است، A۱۱۰ الکتریکی رقیب مستقیمی خواهد داشت، هرچند که هنوز نمی‌دانیم چه زمان عرضه می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار