وادی السلام بزرگترین قبرستان دنیا + فیلم

قبرستان وادی السلام در شهر نجف عراق می‌باشد. این قبرستان اسلامی، از ۱۴۰۰ سال قبل تاکنون برای مردم نجف شناخته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  بزرگترین قبرستان جهان، قبرستان وادی السلام در شهر نجف عراق می‌باشد. این قبرستان اسلامی با مساحت حدود ۱۴۸۶ هکتار، از ۱۴۰۰ سال قبل تاکنون برای مردم نجف شناخته شده است.

وادی السلام یکی از مکان‌های مقدس نجف است که در آن هزاران نفر به خاک سپرده شده اند از جمله قبر تعدادی از پیامبران و بسیاری از سادات، صالحان و بزرگان دین نیز در آن است. این قبرستان قدیمی و تاریخی نجف اشرف در شمال شرقی شهر واقع است و بیست کیلومتر مربع مساحت دارد. قدمت آن به بیش از هزار سال می‌رسد و بسیاری از قبر‌های آن دارای بقعه و گنبد است.


بیشتر بخوانید


وادی السلام یک قبرستان اسلامی واقع در شهر نجف محل دفن بیش از ۵ میلیون نفر از ساکنین نجف اشرف در عراق است که هنوز هم گنجایش بالایی برای پذیرفتن داراست. مساحت این قبرستان ۱۴۸۵ هکتار است.

قبر شهید قهرمان رئیس علی دلواری در قبرستان وادی السلام

مقبره «رئیس علی دلواری» این قهرمان وطن پرست مبارزه با استعمار، در قبرستان وادی السلام، هم اکنون زیارتگاه زائران عتبات عالیات است. پرچم ایران به زیبایی بر قبر وی در وادی السلام نجف می‌درخشد.

عبدالله قنبری خبرنگار افتخاری باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری، با حضور در وادی السلام و بر سر مزار «رئیس علی دلواری» از این مکان گزارشی می‌دهد.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار