افزایش فوتی‌های کرونا در استان کرمانشاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ورود استان به موج پنجم کرونا خبر داد و گفت : پیش بینی می‌شود ظرف دو هفته آینده شاهد افزایش فوتی‌های کرونا در استان باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمود رضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : متاسفانه استان در ابتدای پیک پنجم کرونا قرار گرفته و روز به روز شاهد افزایش سیر مبتلایان هستیم.

او گفت : اگر مقایسه‌ای میان هفته اول مرداد با هفته اول تیرماه داشته باشیم، میانگین بستری‌های روزانه از ۸۴ به ۱۴۸ نفر رسیده و میانگین مبتلایان قطعی روزانه هم از ۱۳۴ نفر به ۲۴۰ نفر رسیده است.

او به افزایش شمار بستری‌های کرونا هم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۶۳۹ نفر در مراکز در مانی استان بستری هستند که از این تعداد ۱۱۵ نفر در بخش‌های ویژه بستری بوده و حال ۱۷ نفر از آن‌ها وخیم است.

او افزود: سیر افزایشی کرونا در استان هنوز روی آمار مرگ و میر تاثیری نداشته و پیش بینی این است که ظرف دو هفته آینده شاهد سیر افزایشی فوتی‌های کرونا باشیم.

مرادی به کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه این روند تا ابتدای ماه محرم موجب افزایش سیر مبتلایان در استان خواهد شد و این انتظار هست که با افزایش رعایت پروتکل‌ها در ماه محرم همچون سال قبل بتوانیم از اوج گیری این موج جلوگیری کنیم.

شروع واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال در کرمانشاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تزریق ۳۲۵ هزار دز واکسن کرونا در استان خبر داد و افزود: در حال حاضر روزانه بطور متوسط ۱۲ تا ۱۳ هزار دز واکسن در استان تزریق می‌شود.

مرادی از برنامه ریزی برای افزایش شیفت‌های کاری مراکز واکسیناسیون خبر داد و افزود: این انتظار هست که بتوانیم با افزایش شیفت‌های کاری به تزریق روزانه ۳۰ هزار دز واکسن برسیم و اگر شیفت شب را فعال کنیم این آمار می‌تواند به تزریق روزانه ۴۰ هزار دز واکسن برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه در کشور واکسیناسیون افراد ۵۵ سال به بالا شروع شده گفت: در استان پنج سال جلوتر هستیم و هم اکنون واکسیناسیون افراد ۵۰ سال به بالا هم انجام می‌شود.

مرادی ادامه داد: در این هفته کار واکسیناسیون قضات، رانندگان تاکسی و کارمندان هم شروع می‌شود.

این مسئول در ادامه خواستار دو سویه شدن برق بیمارستان‌های استان شد و با اشاره به اعتبار سه میلیارد تومانی مورد نیاز برای انجام این کار گفت: نه دانشگاه علوم پزشکی و نه شرکت توزیع برق هیچکدام توان تامین این اعتبار را نداریم و درخواست ما این است که این اعتبار از محل اعتبارات بحران تامین شود.

او افزود: درخواست دیگر ما از ستاد کرونای استان این است که با توجه به واکسیناسیون تمام نیرو‌های کادر بهداشت و درمان، محدودیت‌های شیفت بندی برای این نیرو‌ها برداشته شود و همگی تمام وقت در محل کار حضور داشته باشند.

او به قطعی آب بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی اشاره کرد و افزود: تقاضای ما این است که با توجه به بستری شدن کودکان در این بیمارستان تحت هیچ شرایطی آب بیمارستان قطع نشود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.