استاندار خراسان جنوبی:

سرمایه گذاری بخش خصوصی، راه فعال کردن ظرفیت هاست/ موفق شدن اقتصاد با مردمی کردن آن

استاندار خراسان جنوبی گفت: موفق شدن در مدیریت اقتصاد زمانی صورت می گیرد که بتوانیم آن را مردمی کنیم و از سرمایه گذار بخش خصوصی حمایت کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری استاندار خراسان جنوبی در سومین نشست امسال شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان که در اتاق بازرگانی بیرجند برگزار شد، گفت: باید در حوزه معدن به گونه‌ای برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری شود تا ابتدا مواد معدنی شناسایی، معرفی، استخراج، بهره‌برداری و فرآوری شود و به سمتی برویم که واحد‌های تولیدی یا صنعتی وابسته به معادن در استان ایجاد شود.

او با تأکید بر این که جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی، از اولویت‌های استان است افزود: آنچه به عنوان ذخیره مواد معدنی در استان وجود دارد، باید به بالاترین قیمت و ارزش افزوده عرضه شود.

ملانوری اظهار کرد: ما باید بتوانیم معادن را در حد و اندازه خودشان فعال کنیم؛ بخش کشاورزی را به ارزش واقعی خود برسانیم و  از گردشگری به عنوان صنعت روز دنیا به خوبی بهره‌مند شویم.

استاندار با بیان این که خراسان جنوبی یکی از استان‌های برخوردار در زمینه ذخایر و منابع مختلف توسعه‌ای است، گفت: تجربه، علم، منطق و عقل و همچنین سیاست‌های جاری کشور به ویژه اقتصاد مقاومتی ثابت کرده باید توجه خود را به این معطوف کنیم که سرمایه‌های بخش خصوصی را به میدان بیاوریم و با توجه به ظرفیت آن‌ها استان را فعال کنیم.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: انگیزه و تفکر ما بر فعال کردن هرچه بیشتر بخش خصوصی است و در این زمینه از افرادی که اهلیت و صلاحیت لازم را دارند، دعوت به سرمایه گذاری می‌کنیم.

ملانوری عنوان کرد: همه توان دولت و امکاناتی از قبیل نیروی انسانی و سایر امکانات باید در مسیر کمک و تسهیل شرایط فعالیت بخش خصوصی قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بار‌ها فرموده‌اند که توان و سرمایه‌ای که در بخش خصوصی قرار دارد از توان دولت بسیار بیشتر است و ما زمانی موفق می‌شویم که بتوانیم اقتصاد را مردمی کرده و از فرصت توان مردم به خوبی استفاده کنیم.

او با تأکید بر این که با این اعتقاد، ستاد توسعه خاوران را راه‌اندازی کردیم تا کمک کنیم بخش خصوصی بیشتر فعال شود، ادامه داد: شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی باید فعال باشد تا دیدگاه و نظرات بخش خصوصی در کنار مسائل دولتی قرار گیرد و مسائلی که در اجرا مانع ایجاد می‌کند را پیگیری کنیم.

نیاز به توسعه حمل و نقل در حوزه معادن

ملانوری اظهار کرد: بخشی از موانع و مشکلات ناشی از قوانینی است که به ناچار باید اجرا کنیم و تقاضا داریم دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی این مسائل را احصا کرده و از طریق نمایندگان مجلس پیگیری کند؛ چراکه اگر موضوعات به عنوان یک درد یا مشکل فقط مطرح شده و چاره اندیشی نشود همچنان مشکلات ادامه خواهد داشت.

 استاندار گفت: مسائلی که به عنوان مشکلات قانونی وجود دارد باید از طریق مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی پیگیری شود؛ لذا استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس مهم است.

او با اشاره به مشکل حمل و نقل مواد معدنی بیان کرد: فعال شدن معادن نیاز به توسعه حمل و نقل دارد که در این زمینه از لحاظ زمینی، هوایی و ریلی در استان ضعف داریم.

ملانوری عنوان کرد: موضوع کمبود سیستم حمل و نقل برای مواد معدنی را در ستاد توسعه خاوران مطرح خواهیم کرد تا از این طریق با مشارکت بخش خصوصی زمینه توسعه حمل و نقل فراهم شود.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.