اسد، نخست وزیر سوریه را مامور تشکیل کابینه کرد

رئیس جمهور سوریه طی حکمی نخست وزیر موقت این کشور را مامور تشکیل کابینه جدید کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه آرتی، رئیس جمهور سوریه امروز یکشنبه نخست وزیر خود را برای تشکیل کابینه مامور کرد.

بشار اسد طی فرمانی حسین عرنوس، نخست وزیر موقت این کشور را برای تشکیل کابینه جدید منصوب کرد. عرنوس از ژوئن ۲۰۲۰ سمت نخست وزیری در سوریه را بر عهده داشته است و جانشین عماد خمیس، نخست وزیر سابق این کشور شد.

بشار اسد در ۷ خرداد امسال با کسب ۹۵.۱ درصد آرا برای هفت سال آینده رئیس جمهور سوریه شد. رئیس پارلمان سوریه در کنفرانس خبری با اعلام اینکه ۱۴ میلیون و ۲۳۹ هزار شهروند سوریه در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور شرکت کردند، افزود: «بشار حافظ الاسد با کسب ۱۳ میلیون و ۵۴۰ هزار و ۳۶۰ رأی، ۹۵.۱ درصد از آرأی اخذ شده را به‌دست آورد.»

دومین انتخابات ریاست جمهوری سوریه از زمان آغاز بحران این کشور در سال ۲۰۱۱ در حالی برگزار شد که این کشور بیش از ۱۰ سال است بحران‌های متفاوتی را پشت سر گذاشته است.

حمله گروه‌های تروریستی از جمله داعش با حمایت آمریکا و کشور‌های غربی برای سلطه بر این کشور، امنیت و آسایش و زندگی عادی را در این مدت از مردمانش سلب کرد، اما مردم سوریه در همان ساعات آغازین روز انتخابات و قبل از بازشدن در‌های مراکز اخذ رای با تجمع پرشور مقابل این مراکز با حضور گسترده در پای صندوق‌های رای برای انتخاب رئیس جمهور این کشور نشان دادند که برای تعیین سرنوشت و استقلال کشورشان اهمیت بسیاری قائل هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار