استاندار کرمان:

پروژه های اقتصاد مقاومتی ارزیابی می شوند

استاندار کرمان گفت: کارگروه ویژه ای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید را در سطح استان ارزیابی و بررسی کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ششمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان در سال ۱۴۰۰ به ریاست استاندار کرمان و با ارائه وضعیت پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان شامل دستگاه‌های اجرایی،نیپا و جهش تولید و برنامه اجرایی حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان برگزار شد.

علی زینی‌وند استاندار کرمان در این جلسه با تاکید بر اجرای سریع‌تر پروژه‌های اقتصادی مقاومتی استان عنوان کرد: کارگروه ویژه ای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید را در سطح استان ارزیابی و بررسی کند.

او پیگیری طرح‌های دانش‌بنیان را با توجه به اهمیتشان و برنامه‌های ارائه شده توسط پارک علم و فناوری را مورد تاکید قرار داد و گفت: هدفگذاری خوبی از سوی پارک علم و فناوری استان صورت گرفته است و این طرح‌ها باید به سمت عملیاتی بروند.

استاندار کرمان بیان کرد: در پارک علم و فناوری با عقب افتادگی تاریخی مواجه هستیم و لذا باید تلاش تاریخی و جهادی هم صورت گیرد تا این مسئله برطرف شود.

زینی‌وند عنوان کرد: در مواردی که مدیران پای کار هستند پیشرفت پروژه‌های اقتصاد مقاومتی بهتر بوده است. مدیران هر اندازه می‌توانند ریسک کار‌ها را بپذیرند تا کار‌ها به تهران ارجاع نشود و سریع‌تر در استان پیش بروند.

جعفر رودری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز با اشاره به ۱۰ پروژه جهش تولید، ۳۱ پروژه نیپا و ۱۹۸ پروژه پیشنهادی دستگاه‌های اجرایی اقتصاد مقاومتی گفت: در مجموع ۲۲۴ پروژه با ۱۱۹ هزار و ۷۰۴ میلیارد تومان مجموع سرمایه‌گذاری در حال اجرا بوده و بیش از ۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری ارزی نیاز است.

او عنوان کرد: متوسط پیشرفت فیزیکی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان در ابتدای سال ۴۳ درصد بوده و الان ۵۴ درصد است و هدفگذاری شده که تا پایان سال به ۹۱ درصد برسد.

رودری گفت: استان کرمان رتبه ۱۸ اقتصاد دانش‌بنیان را در کشور دارد، اما ظرفیت استان بیشتر از این است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.