نیکول پاشینیان بار دیگر نخست وزیر ارمنستان شد

رئیس‌جمهور ارمنستان، نیکول پاشینیان را که تاکنون به عنوان نخست‌وزیر موقت فعالیت داشت، رسماً به عنوان نخست‌وزیر این کشور منصوب کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازبه نقل از الجزیره، آرمن سارگسیان رئیس جمهور ارمنستان امروز (دوشنبه) نیکول پارشینیان رهبر حزب قرارداد مدنی را که تاکنون به صورت موقت عده دار نخست وزیری ارمنستان بود را رسما به عنوان نخست وزیر این کشور منصوب کرد.

حزب قرارداد مدنی تحت هدایت نیکول پاشینیان در انتخابات پارلمانی ارمنستان در ۲۰ ماه ژوئن به پیروزی رسید و ۷۱ کرسی از ۱۰۷ کرسی پارلمان را به خود اختصاص داد و فراکسیون قرارداد مدنی نیز به طور رسمی نیکول پاشینیان را به عنوان نخست وزیر این کشور معرفی کرد.

طبق قانون اساسی ارمنستان، رئیس جمهور بلافاصله کاندیدایی را که توسط اکثریت پارلمانی معرفی می‌شود، به عنوان نخست وزیر تعیین می‌کند.

جلسه نخست پارلمان جدید نیز ارمنستان امروز (دوشنبه) با حضور ۱۰۷ نماینده دوره جدید آغاز شد و در آن رئیس جمهوری ارمنستان و کاتولیکوس گارگین، دوم رهبر مذهبی کلیسای ارمنی گریگوری حضور دارند و مساله انتخاب رئیس جدید پارلمان و سه معاون او و نیز روسای کمیسیون‌های پارلمان را بررسی خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار