چالش کمبود نیروی ماهر در اصفهان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: استان اصفهان با کمبود نیروی مهارتی و حتی کارگر ساده مواجه است.

حسن قاضی عسکر معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: اواخر سال ۱۳۹۷ نرخ بیکاری در استان ۱۴.۱ بود، اما در سه ماهه اول امسال به ۸.۹ رسیده و یک واحد نسبت به سه ماه قبل کاهش داشته است که این کاهش مدیون تلاش‌های همه دستگاه‌های اقتصادی و عمرانی استان است.

او ادامه داد: متاسفانه استان اصفهان با کمبود نیرو‌های مهارتی و حتی کارگر ساده مواجه است چرا که داشتن مهارت برای نیرو‌ها اصلی مهم است، از طرفی شرکت‌ها و صنایع به دنبال تامین نیرو ما را تحت فشار قرار داده اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان بیان کرد: برخی از نیرو‌ها هیچ گونه مهارتی ندارند و باید به دنبال مهارت آموزی باشند برخی از کارخانه‌ها مثل شهرک صنعتی مورچه خورت به جذب نیرو و آموزش آن می‌پردازد و فرد می‌تواند مشغول به کار شود در حال حاضر در بازار کار به جوشکار حرفه ای، تراشکار حرفه ای، فردی که کار با ماشین ابزار و برق صنعتی را بداند به فراوانی نیاز است.

قاضی عسکر عنوان کرد: بیشترین بیکاری مختص به فارغ التحصیلان دانشگاهی است و برخی از رشته‌ها بازار کار کمتری دارند و افراد با توجه به این موضوع باید انتخاب رشته کنند.

او درباره اقدامات انجام شده برای کاهش نرخ بیکاری گفت: اقداماتی از جمله مهارت آموزی و تشکیل مرتب شورای مهارت و راه اندازی طرح‌های نیمه تمام و سهولت کسب و کار در استان در دستور کار بوده است تا بتوانیم تا حدی معضل بیکاری را در استان مهار کنیم.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.