فرمانده آمریکایی: واشنگتن از همکاری حرفه‌ای نظامی با مسکو استقبال می‌کند

فرمانده ناوگان دوم نیروی دریایی آمریکا معتقد است بستر‌های فراوانی برای همکاری حرفه‌ای نظامی میان مسکو و واشنگتن وجود دارد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فرمانده ناوگان دوم نیروی دریایی آمریکا می‌گوید واشنگتن از همکاری نظامی مثبت با مسکو استقبال می‌کند.

اندرو لوئیس در حاشیه کنفراس دریایی ۲۰۲۱ اعلام کرد نیروی دریایی آمریکا از هر فرصتی برای همکاری مثبت با همتایان نظامی روس خود در مناطق مختلف قطب شمال استقبال می‌کند.

فرمانده آمریکایی در مورد همکاری آمریکا و روسیه در قطب شمال گفت: ما از هر فرصتی برای تعامل مثبت با همتایان نظامی روس خود استقبال می‌کنیم. وی افزود: زمینه‌های همکاری می‌تواند شامل اکتشاف نفت و گاز و فلزات گرانبها، جستجو و نجات و ایمنی در دریا به همراه رفتار حرفه‌ای باشد. طبیعت حرفه‌ای و همکاری بین روسیه و نروژ همان علتی است که آن منطقه دارای بارورترین مناطق ماهیگیری در جهان است.

لوئیس گفت: مناطق بیشتری وجود دارد که آمریکا و روسیه می‌توانند برای همکاری بیشتر در قطب شمال هدف قرار دهند، اگرچه همکاری فعلی دو کشور در سطح مناسبی است. تصور می‌کنم ما همکاری کافی داریم، اما [می توان گفت] می‌توانیم بیشتر همکاری کنیم.

این در حالیست که روسیه و آمریکا بر سر طیف گسترده‌ای از موضوعات از تسلیحات نظامی گرفته تا بحران اوکراین و مداخله ادعایی مسکو در انتخابات آمریکا با هم اختلاف نظر جدی دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
منظورش اینه که جای موشکای اتمی اتون رو به ما بگین
آخرین اخبار