افتتاح ۱۲ طرح شهرداری قزوین

۱۲ طرح حوزه مدیریت شهری قزوین به مناسبت دهه امامت و ولایت در مراسمی به شکل ویدیو کنفرانس با حضور جمعی از مسئولان استان، افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، جاده سلامت شهدای گمنام، تعریض جاده اسماعیل آباد، پارک خطی، امیر کبیر بوستان نیایش، بازارچه دائمی اشتغال زنان خودسرپرست و سرپرست خانوار، بازارچه شهرک دانش، پارک و سرویس بهداشتی مسافر در بوستان ملی باراجین، فاز دو پیاده راه سلامت بلوار امام علی (ع)، ساماندهی و زیباسازی حاشیه کانال آب، افتتاح فاز اول بلوار آیت الله باریک بین (ره) با پیشرفت ۹۰ درصد، ساختمان ستاد اقامه نماز با ۹۵ درصد پیشرفت و نمازخانه پارک ملت از جمله طرح‌هایی بودند که به مناسبت دهه امامت و ولایت در قزوین به بهره برداری رسیدند.

طاهرخانی شهردار قزوین در این مراسم با اشاره به اقدامات مجموعه مدیریت شهری در شورای پنجم گفت: در این دوره بهره برداری از پروژه‌های شهروند محور با رویکرد توزیع عادلانه امکانات به خصوص در مناطق کم برخوردار شهری در دستور کار قرار گرفت.

طاهرخانی با اشاره به شرایط سخت ایجاد شده بر اثر کرونا، اظهار داشت: طی ۱۸ ماه گذشته سخت‌ترین روز‌های مدیریت شهری بود و کرونا در روز‌های ابتدایی سال گذشته اوج گرفت و یکی از پیامد‌های آن فشار اقتصادی فراگیر در همه سطوح جامعه از جمله مدیریت شهری بود.

او افزود: با وجود مشکلات و تنگنا‌های مختلف به هر حال طی این مدت توفیقات بسیاری در خدمت رسانی به شهروندان در سایه حمایت‌های شورای شهر میسر شد و ما تلاش کردیم که در شهرداری برنامه‌هایمان را بر اساس عدالت محوری پیش ببریم.

طاهرخانی با تأکید بر اینکه درآمد‌های شهری باید به سوی ارائه خدمات عمومی، بهبود امور و محیط شهری و موضوعات اجتماعی هزینه شود، خاطرنشان کرد: بر همین اساس مجموعه مدیریت شهری تمام توان خود را به کار بست تا پروژه‌هایی با رویکرد توجه به شهروندان اجرا کند تا سلامت جسم و روان شهروندان تامین شود.

او افزود: در این راستا امروز شاهد افتتاح ۱۲ پروژه شاخص با اعتبار ۹۳۱ میلیارد ریالی هستیم که تلاش شد تمام مؤلفه‌های مورد اشاره در آن‌ها مورد توجه قرار گیرد.

شهردار قزوین با اشاره به پروژه آیت الله باریک بین، به عنوان یکی از پروژه‌های شاخص به بهره برداری رسیده، تصریح کرد: مردم می‌توانند با توجه به امکاناتی که در این مسیر پیش‌بینی شده است بیشترین استفاده را از این پروژه داشته باشند.

طاهرخانی تاکید کرد: این بزرگترین پروژه عمرانی در این دوره بود که امیدوارم تیم مدیریتی بعدی، باقی مانده این پروژه را در اولویت کاری خود قرار دهد تا هر چه سریع‌تر آماده استفاده شهروندان شود.

او افزود: از همکارانم در مدیریت شهری قدردانی می‌کنم که بدون تلاش‌های خستگی‌ناپذیر این مجموعه، مدیریت امور شهر قزوین در این دوران سخت امکان‌پذیر نبود و امیدوارم تلاش‌های این دوره بستری مناسب را برای آینده شهر و شهروندان مهیا کند و مستندسازی این تجربه ۲ ساله در مدیریت‌های بعدی کارگشا و راهنما باشد.

سلامت اخلاقی جامعه در گرو توجه جدی به دین و نماز

حجت الاسلام سید قریش موسوی رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین با بیان اینکه سلامت اخلاقی جامعه در توجه به دین و نماز است، گفت: توجه به مبانی دینی به ویژه نماز تاثیر زیادی در کاهش مشکلات و گرفتاری‌های اجتماعی دارد.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: در مراسم امروز بنده حامل پیامی از جانب حجت الاسلام قرائتی و تشکر ویژه وی به پاس به سرانجام رساندن این پروژه هستیم.

او افزود: کمک‌های مدیریت شهری قزوین در حوزه اقامه نماز جای تقدیر دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین اظهار داشت: اگر بخواهیم امنیت واقعی در جامعه را شاهد باشیم باید دین بر ما حاکم باشد و نباید فراموش کنیم که ستون دین نیز نماز است و باید برای اقامه آن اهتمام ویژه داشته باشیم.

او افزود: برکات و آثار نماز و توجه به آن باید در جامعه به ویژه برای نسل جوان بازگو شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین تاکید کرد: در کنار اجرای پروژه‌های عمرانی و احداث بوستان و سالن ورزشی، ایجاد مکان‌های عبادی و توجه به امر نماز و مساجد بسیار مهم است و باید مورد توجه مدیریت شهری قرار بگیرد.

توزیع عادلانه امکانات و خدمات هدف اصلی شورای پنجم شهر قزوین بود

داوودی رئیس شورای شهر قزوین با بیان اینکه کارنامه خوبی در شورای پنجم رقم خورد، گفت: توزیع عادلانه امکانات و خدمات هدف اصلی و اعتقاد راسخ شورای پنجم بود.

داوودی افزود: با وجود تمام مشکلات موجود بر سر اجرای پروژه‌ها به واسطه تلاش‌های شبانه روزی همکاران ما در شهرداری و شورا بخش عمده‌ای از پروژه‌های زیرساختی شهر در دوره شورای پنجم اجرایی شد.

او خاطرنشان کرد: اجرای کمربندی آیت الله باریک بین از جمله پروژه‌های مهم ترافیکی و زیرساختی است که درحال حاضر فاز یک آن به اتمام رسیده واقدامات اساسی برای اتصال به پل امام رضا انجام شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: با تکمیل این پروژه یکی از مشکلات جدی ترافیکی شهرقزوین برطرف و زمان سفر از شمال به جنوب شهر کاهش خواهد یافت.

داوودی همچنین به پروژه مهم و زیرساختی کمربندی نسیم شمال اشاره کرد و افزود: آسفالت نامناسب این پروژه سال‌ها مورد انتقاد ساکنین شهر قزوین و حتی رانندگان سایر شهر‌ها که از این مسیر تردد می‌کردند بود که در شورای پنجم فاز اول آن از مسیر تقاطع میرزا کوچک خان تا تقاطع اقبالیه بهسازی و افتتاح شد.

او افزود: شهر قزوین دومین شهر کشور است که در این پروژه به جای آسفالت از بتن در جاده استفاده کرد و در حال حاضر نیز اقدامات زیرساختی فاز دوم این محور انجام شده است.

داوودی با بیان اینکه به دلیل نبود سیمان مورد نیاز فاز دوم پروژه نسیم شمال متوقف شده است، ابراز امیدواری کرد با حل مشکلات، در شورای ششم این پروژه پیگیری و به بهره برداری برسد.

رئیس پارلمان محلی قزوین خاطرنشان کرد: با وجود موانع موجود در اجرای پروژه‌ها از جمله گرانی سیمان و کمبود این کالا در بازار و محدودیت در اعتبارات در مجموع شورای پنجم در اجرای پروژه‌های زیرساختی کارنامه خوبی را رقم زد.

او در ادامه از تلاش‌های شهردار قروین و تیم معاونین و رؤسای سازمان‌های شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین در پیشبرد اهداف و اجرای طرح‌های عمرانی در شهر قزوین قدردانی کرد.

برخی پروژه‌های عمرانی شهر قزوین اثر فرا منطقه‌ای و ملی دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: برخی پروژه‌های عمرانی اجرا شده در شهرداری قزوین اثری فرامنطقه‌ای و ملی دارد و اجرای آن‌ها رضایت مندی شهروندان را در پی داشته است.

فرخزاد افزود: بسیاری از پروژه‌هایی که در شهرداری قزوین اجرامی شود فارغ از تاثیرگذاری آن در شهر قزوین، اثری ملی و فرامنطقه‌ای نیز دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین تصریح کرد: به عنوان نمونه پروژه بهسازی مسیر نسیم شمال آبروی شهر قزوین بود و علاوه بر استفاده شهروندان قزوینی مورد استفاده مسافران به دیگر نقاط کشور نیز قرار می‌گیرد که امیدواریم با حل مشکلات، فاز دوم آن نیز به بهره برداری برسد.

فرخزاد اظهار داشت: در سال‌های اخیر به دلیل محدویت‌های مالی دولت، بار زیادی از اجرای پروژه‌ها بر دوش مجموعه شهرداری‌ها بود و به عبارتی دیگر اقداماتی که دولت باید در این راستا انجام می‌داد را شهرداری‌ها انجام دادند.

او ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته توسط مجموعه مدیریت شهری و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین در اجرای پروژه ها، خاطرنشان کرد: اجرای پروژه‌های عمرانی با توجه به محدودیت در منابع مالی دچارفراز و نشیب‌های زیادی شده، اما در مجموع شاهد پیشرفت فیزیکی برخی پروژه‌ها تا ۹۰ درصد هستیم و به زودی باید شاهد افتتاح آن‌ها باشیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار