جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین:

بررسی تعطیلی کامل قزوین به دلیل تداوم شرایط قرمز کرونایی

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین گفت: تعطیلی کامل قزوین به دلیل تداوم وضع قرمز و شرایط بسیار بد کرونا و رشد نگران کننده آمار مبتلایان در دست بررسی قرار دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حبیبی جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون طی ۲-۳ روز اخیر بیشترین حجم شناسایی بیماران و مراجعات به بیمارستان‌ها و بستری در استان قزوین به ثبت رسیده است.

حبیبی با بیان اینکه همه مناطق استان قزوین در وضعیت قرمز کرونایی به سر می‌برند، اظهار داشت: تخت‌های بیمارستان‌ها در استان قزوین تکمیل شده و به این دلیل قرنطینه و مراقبت خانگی باید در دستور کار قرار بگیرد.

او با اشاره به اینکه در خطرناک‌ترین شرایط از زمان شیوع کرونا تاکنون قرار گرفته ایم، تصریح کرد: متاسفانه هیچ نشانی از کاهش آمار بیماران و تعداد بستری‌ها به چشم نمی‌خورد و آمار همچنان صعودی است.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا با بیان اینکه اگرچه سرعت واکسیناسیون بسیار بالا رفته، اما این موضوع کفایت نمی‌کند، گفت: سویه دلتا کرونا به صغیر و کبیر رحم نمی‌کند و حتی بعضا افرادی که دو مرحله واکسن زده اند نیز مبتلا و گرفتار شده اند و شهروندانی که واکسن زده اند نیز باید مراقبت‌های لازم را داشته باشند.

حبیبی گفت: متاسفانه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا در شرایطی که در بدترین وضع ممکن از ابتدای شیوع کرونا تاکنون قرار داشته ایم بسیار ضعیف بوده و به زیر ۴۰ درصد رسیده است.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین تصریح کرد: در چنین شرایطی حضور در مراسم عروسی و ترحیم، شرکت در اجتماعات، پارک گردی و بازار گردی و عدم استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی می‌تواند بهایی به قیمت جان داشته باشد.

او افزود: در شرایط فعلی کادر درمان دچار خستگی مفرط و فرسودگی شده و بسیاری از آنان گرفتار کرونا شده اند و انتظار می‌رود مردم با مراعات خود قدردان زحمات پرستاران و پزشکان باشند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار