بیش از ۱۴ تن خوراک فاسد دام و طیور در کردستان کشف شد

معاون سلامت دامپزشکی کردستان گفت: ۱۴ تن و ۵۹۰ کیلوگرم مواد اولیه فاقد هویت، بدون رعایت نشانه گذاری و تاریخ منقضی از تعدادی از کارخانه‌های خوراک دام و طیور در کردستان کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، ناصر مخدوم معاون سلامت دامپزشکی کردستان اظهار داشت: در ادامه طرح تشدید نظارت بر کارخانه‌های خوراک دام و طیور، برای حصول اطمینان از کیفیت محصولات تولیدی، اطمینان خاطر از نقش حیاتی خوراک دام سالم در تامین سلامت دام و تاثیر مستقیم بر سلامت جامعه و نیز افزایش تولید، تعدادی از کارخانه‌های خوراک دام و طیور مورد بازدید قرار گرفت.

او افزود: هدف از این بازرسی، بررسی همه مراحل تولید، نظارت بر کمیت و کیفیت مواد اولیه وارده به کارخانه، ارتقای سطح ضوابط بهداشتی قبل و حین عملیات فرآوری خوراک، بررسی چگونگی نظارت مسوول فنی بهداشتی کارخانه و بررسی نواقص کارخانه‌های خوراک دام و طیور است.

معاون سلامت دامپزشکی کردستان گفت: در این بازدید، انبار‌های مواد اولیه و محصولات، سالن تولید، آزمایشگاه، مستندات تولید، خرید مواد اولیه و آزمایشات ادواری مورد بررسی قرار گرفت و در یکی از کارخانه‌ها ۷۷۵ کیلوگرم پودر گوشت فاقد ضوابط نشانه گذاری و فاقد مجوز و گواهی حمل بهداشتی قرنطینه‌ای که لابلای مواد اولیه در برج تولید قرار داشت و نیز ۱۵ کیلوگرم مواد اولیه تاریخ منقضی کشف و ضبط شد.

مخدوم ادامه داد: بازرسان ستادی در بازدید از کارخانه دیگری، ۱۳ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم مواد اولیه فاقد مجوز ساخت از سازمان دامپزشکی و بدون رعایت ضوابط نشانه گذاری در محل کارخانه ضبط موقت شد.

استان کردستان یکی از مناطق دام خیز و دامپرور کشور محسوب می‌شود که سالانه ۲۵ هزار تن گوشت قرمز، ۸۰ هزار تن گوشت مرغ و ۱۵۰ هزار تن شیرخام تولید می‌شود در حالیکه مصرف سالانه آن حدود ۴۵ هزار تن گوشت مرغ و ۱۷ هزار و ۶۰۰ تن نیز گوشت قرمز است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.