۷۴ شهر و روستای استان قزوین مستعد وقوع سیل

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: براساس آخرین ارزیابی‌های انجام شده ۷۴ شهر و روستای این استان مستعد وقوع سیل هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، قدرت الله مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استان با بیان اینکه ۷۴ شهر و روستای استان قزوین مستعد وقوع سیل هستند، گفت: با مطالعات و بررسی‌های انجام شده از این تعداد ۱۷ مورد شهر هستند که قزوین نیز در بین آن هاست و ۵۴ مورد نیز شامل روستا‌ها می‌شوند.

وی اضافه کرد: طی سال‌های اخیر با لایروبی قنوات و فعالیت‌های اصلاحی در بستر رودخانه‌ها و اجرای طرح‌های مختلف از جمله آبخیزداری خطر سیل برای شهر‌ها و روستا‌هایی که استعداد بالا در زمینه سیل داشتند کاهش یافته با این حال هیچ گاه نمی‌توان با اطمینان از پیشگیری و عدم وقوع سیل صحبت به میان آورد.

مدیرکل مدیریت بحران استان گفت: سیل روز گذشته در شهرستان آوج که متاسفانه منجر به کشته شدن سه نفر و مفقود شدن ۲ تن دیگر شد نشان داد حتی در گرم‌ترین روز‌های سال نیز احتمال وقوع سیل وجود دارد و باید همواره نسبت به وقوع حوادث غیرمترقبه آمادگی داشت.

وی در ادامه از شهروندان خواست تا با توجه به گزارش سازمان هواشناسی تا پایان هفته از نزدیک شدن به رودخانه‌ها و مسیل‌ها به دلیل احتمال طغیان رودخانه‌ها و وقوع سیلاب جدا خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری در ادامه به وضعیت اعتباری حوزه مدیریت بحران استان اشاره کرد و یادآور شد: در سال جاری ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار حوزه مدیریت بحران برای استان قزوین تعیین شده که البته هنوز ابلاغ نشده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر اعتباراتی که سالانه به حوزه مدیریت بحران اختصاص می‌یابد اعتباراتی نیز در قالب استمهال بدهی کشاورزان خسارت دیده و سایر تسهیلات برای جبران خسارات در نظر گرفته می‌شود، به عنوان نمونه سال قبل یک هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار در زمینه استمهال بدهی کشاورزان به استان قزوین اختصاص یافت.

مهدیخانی یادآور شد: برای سال جاری هنوز اعتبارات مربوط به استمهال بدهی کشاورزان آسیب دیده استان قزوین اعلام نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.