خرید لوازم خانگی با قیمت مناسب

بازار لوازم خانگی نیز مانند سایر بازار‌ها تحت تاثیر شرایط اقتصادی حاکم هستند و متاسفانه به دلیل وجود تورم، شرایط به وجود آمده در اثر تحریم‌ها، پاندمی کرونا  این بازار نیز دچار تغییراتی شده است.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بازار لوازم خانگی نیز مانند سایر بازار‌ها تحت تاثیر شرایط اقتصادی حاکم هستند و متاسفانه به دلیل وجود تورم، شرایط به وجود آمده در اثر تحریم‌ها، پاندمی کرونا  این بازار نیز دچار تغییراتی شده است که هم فروشندگان و هم خریداران را دچار مشکل کرده است.

از طرف دیگر به خصوص در مورد برخی لوازم که کالا‌های اساسی هستند؛ و برای شروع زندگی مشترک در قالب جهیزیه یا در صورت خراب شدن و برای تعویض وسیله قدیمی خرید آن‌ها اجتناب ناپذیر است.

اما با توجه به شرایط اقتصادی، برای این که از بودجه خود برای خرید بهترین استفاده را بکنید توجه و دقت در مورد برخی نکات شاید بتواند شما را در این زمینه یاری کند.

نیازسنجی مناسب


قبل از خرید، نیاز‌های خود را با دقت مشخص کنید. معیار شما برای یک خرید خوب باید نیاز‌های واقعی خود شما باشد. نه تبلیغات فروشندگان و نه هیچ چیز دیگربه عنوان مثال اگر یک خانواده چهار نفره دارید، یک ماشین لباسشویی با ظرفیت ۷ کیلوگرمبرای شما کافی است. خرید یک ماشین لباسشویی مثلا با ظرفیت ۹ کیلوگرم با استدلالی نظیر این که بتوانید مثلا پتو، روکش و چیز‌های حجیم را با آن بشویید در شرایط کنونی، منطقی به نظر نمی‌رسد.

زیرا علاوه بر صرف پول بیشتر هنگام خرید، بعد از خرید نیز باید هزینه بیشتری برای آب و برق بپردازید. وبیشتر اوقات از همه ظرفیت لباسشویی استفاده نخواهید کرد.همینطور مثلا در خرید یخچال، برخی اوقات خانواده‌ها تحت تاثیر عوامل مختلف نظیر تبلیغات، میل به خودنمایی، رقابت با دوستان، فامیل و ...

اقدام به خرید یخچال فریزر‌های ساید بای ساید، بنتلی و. با حجم و ظرفیت‌های بالا می‌کنند.این افراد بعد از خرید، دچار مشکلات متعدد می‌شوند. از جمله خالی بودن قسمت قابل توجهی از یخچال فریزر در بیشتر اوقات، افزایش هزینه برق و ..

همچنین در مورد آپشن‌ها و گزینه‌های مربوط به کالا دقت کنید. اگرچه برخی از آن‌ها به نظر مفید می‌رسند و توسط فروشندگان نیز تبلیغ می‌شوند، اما ممکن است شما هیچ گاه از آن‌هااستفاده نکنید. فقط مبلغ اضافه بابت آن‌ها پرداخت خواهید کرد.

ابعاد و اندازه

ابعاد و اندازه‌های فضایی را که برای هر وسیله در نظر گرفته اید با دقت اندازه گرفته اید.همچنین ابعاد فضای ورودی منزل و ورودی مکانی که می‌خواهید وسیله را در آنجا قرار دهید مثلا ورودی آشپزخانه را در نظر بگیرید.

مقداری فضای لازم برای بازشدن درب یا از پشت وسیله در صورت لزوم را نیز در نظر بگیرید.به عنوان مثال یک فاصله حداقل ۱۰ تا ۱۲ سانتی پشت ماشین لباسشویی در نظر بگیرید.اگر در شروع زندگی مشترکتان هستید یا اجاره نشین هستند تا حد ممکن وسیله با وزن کمتر و ابعاد کمتر خریداری کنید تا در صورت نقل و مکان، هم حمل ونقل کالا آسانترانجام شود و در صورت کوچکتر بودن فضای جدید، دچار مشکل نشوید.

خرید لوازم خانگی با قیمت مناسب

راهنمای خرید

برخی ویژگی‌های فنی مرتبط با محصولات تا حدودی تخصصی می‌باشند برای همین قبل از خرید می‌توانید با استفاده از سایت‌های معتبری که دارای راهنمای خرید لوازم خانگی  هستند اطلاعاتخود را در این زمینه گسترش دهید.

زمان مناسب برای خرید:

تا حد ممکن برای زمان مناسب برای خرید یک محصول برنامه ریزی کنید.به عنوان مثال اگر به کولرگازی نیاز دارید آن را تا گرم شدن هوا به تعویق نیندازید زیرا افزایش تقاضا می‌تواند قیمت را افزایش دهد.

برند‌های لوازم خانگی

یکی دیگر از چالش‌هایی که خریداران هنگام خرید با آن مواجه هستند انتخاب برند است.

یکی از بهترین افرادی که می‌توانند در انتخاب برند مناسب به شما کمک کنند کسانی هستند که از محصول موردنظر شما از آن برند قبلا استفاده کرده اند.

همچنین می‌توانید از تعمیرکاران در این زمینه سوال کنید تا متوجه شوید کدام برند‌هادر طول زمان دارای خرابی بیشتری بوده اند.

دقت داشته باشید که اگر مثلا یک برند خاص در تولید ماشین لباسشویی بسیار موفق بودهاست دلیلی ندارد که در تولید تلویزیون نیز به همان اندازه خوب باشد بر خرید همه محصولات از یک برند اصرار نداشته باشید.

تخفیف‌ها و جشنواره‌های خرید:

خرید لوازم خانگی با قیمت مناسب

از سایت‌های معتبری که دارای جشنواره‌های خرید و تخفیف‌های ویژه هستند استفاده کنید.یکی از سایت‌هایی که برای  خرید لوازم خانگی با قیمت مناسب می‌توانید به آن مراجعه کنید.سایت lavazemkhanegy.com  است. با خرید از محصولات این سایت علاوه بر اینکه می‌توانید از ویژگی ارسال رایگان در هر کجای ایران هستید نیز بهره‌مند شوید.

هزینه محصولات را می‌توانید بعد از تحویل کالا درب منزل بپردازید.

میزان مصرف انرژی

در خرید وسایل برقی حتما به میزان مصرف انرژی توجه کنید. سعی کنید وسایلی   که دارای برچسب انرژی استاندارد هست بخرید. انرژی معمولا از A تا G درجه بندی می‌شود.هرچه میزان مصرف به A نزدیک یا از آن بالاتر باشد. مانند A+,A++ ,…  میزان مصرف دستگاهپایین‌تر است. مواردی مانند توان دستگاه، موتور، تکنولوژی‌های به کار رفته در ساخت و روی میزان مصرف انرژی موثر است. علاوه بر برچسب انرژی به این موارد نیز توجه کنید.

مشخصات اصلی:

مشخصات اصلی محصول موردنظر خود را بشناسید و بیش از گزینه‌ها و آپشن‌های فرعی یا ویژه به آن‌ها توجه کنید.منظور از مشخصات اصلی، ویژگی‌هایی هستند که در کیفیت و طول عمر محصول تاثیر اساسی دارند.

به عنوان مثال وضوح تصویر و صدای تلویزیون گزینه‌های اصلی در خرید یک تلویزیون هستند و بعد از آن باید به سراغ ویژگی‌های دیگر مانند اتصال به اینترنت و ... بروید.

یا در خرید کولر گازی، ماشین لباسشویی، یخچال و موتور یا کمپرسور دستگاه و تکنولوژی به کاررفته در ساخت آن بسیار مهم است و نقش اصلی در عملکرد دستگاه، حتی میزان مصرف انرژی و میزان صدای آن دارد.

یا مثلا در خرید اتوبخار جنس کف اتو را می‌توان مهمترین معیار برای خرید یک اتوی خوب دانست.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار