رئیسی در دیدار معاون رئیس جمهور ونزوئلا:

کشور‌های مستقل می‌توانند بر تحریم و فشار‌های ظالمانه آمریکا غلبه کنند

رئیس جمهور گفت: بدون تردید کشور‌های مستقل و آزادی خواه جهان می‌توانند با توسعه سطح روابط و همکاری‌های خود بر تحریم و فشار‌های ظالمانه آمریکا غلبه کنند.

به گزارش  حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی چهارشنبه شب در دیدار «ریکاردو منندز پیریتو» معاون رئیس جمهور ونزوئلا با اشاره به ضرورت تقویت و تحکیم روزافزون روابط ایران و کشور‌های حوزه آمریکای لاتین، گفت: بدون تردید کشور‌های مستقل و آزادی خواه جهان می‌توانند با توسعه سطح روابط و همکاری‌های خود بر تحریم و فشار‌های ظالمانه آمریکا غلبه کنند.

رئیس جمهور، روابط تهران – کاراکاس را دوستانه و عمیق توصیف کرد و اظهارداشت: ایران و ونزوئلا از منافع و نیز دشمن مشترک برخوردار هستند و همواره نشان داده ایم که با ایستادگی و درایت می‌توانیم توطئه‌های آمریکا و امپریالیسم جهانی را نقش بر آب کنیم و آمریکا بر خلاف ادعا‌هایی که دارد، نمی‌تواند ملت‌های مستقل را از مسیر پیشرفت و تعالی بازدارد.

رئیسی با اشاره به وجود اراده قوی برای تقویت روابط دو جانبه برای حرکت پرشتاب در مسیر توسعه همه‌جانبه، تصریح کرد: مصمم هستیم با برقرای روابط همه‌جانبه با کشور‌های دوست و برادر مشکلات را از پیش پای مردم خود برداریم.

«ریکاردو منندز پیریتو» معاون رئیس جمهور ونزوئلا نیز در این دیدار با تبریک و تسلیم پیام نیکلاس مادورو رئیس جمهور کشورش، گفت: علاقه و دوستی ونزوئلا با مردم ایران غیر مشروط و همیشگی است و مصمم هستیم در روابط دو کشور جهش ایجاد کنیم.

وی همچنین با اشاره به ترسیم نقشه راه مشترک برای مقابله با مشکلاتی مانند تحریم اظهارداشت: یقین داریم با همکاری یکدیگر می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
France
ناشناس
۲۰:۵۴ ۱۴ مرداد ۱۴۰۰
کدوم کشور مد نظرتان هست تمام جهان حتی چین هم به روابط اقتصادی خود با آمریکا اهمیت میدهد و بازار آمربکا و منافع خودشان را فدای ایران نمیکنند
آخرین اخبار