وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت؛

از تغییر کنکور سال ۱۴۰۲ تا شرط حضوری شدن دانشگاه‌ها

وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت با رویدادهای متعددی مواجه بود که در این بسته خبری به بیان برخی از این موارد می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این هفته با اخبار متنوع و بیشماری روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در زیر دنبال کنید.

اولویت داشتن پذیرش دانشجویان ایرانی برای تحصیل در دانشگاه‌های جهان

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  درباره جایگاه ایران در تربیت نیروی انسانی اظهار کرد: در بحث شاخص‌های تحصیل کردگان دانشگاهی دارای شاخص بالایی از جمعیت تحصیل کرده دانشگاهی هستیم.

او افزود: در بین کشور‌های دنیا رتبه خوبی را در تربیت نیرو‌های انسانی داریم. نکته کلیدی کار این است که فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور به خصوص دانش آموختگان دانشگاه‌های با سابقه، قدیمی‌تر و جاافتاده‌تر ظرفیت علمی قوی دارند و در سطح جهانی دارای جایگاه ویژه‌ای هستند.

غلامی تصریح کرد: پذیرش فارغ التحصیلان ایرانی برای تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌های دنیا در مقایسه با خیلی از کشور‌های مطرح دنیا با ویژگی‌های بهتر و اولویت‌های بیشتری انجام می‌گیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: فارغ التحصیلان ایرانی در کشور‌های دنیا خوب می‌درخشند که این موضوع نشان از آموزش و تحصیلات خوب دارد؛ لذا تحصیلات علمی ما را کمک کرده و در آینده هم کمک خواهد کرد تا هم علم و فناوری را بیشتر به کمک جامعه خود قرار دهیم و هم اینکه در انتقال تجربیات و دانش علمی دنیا موفق‌تر عمل کنیم.

غلامی گفت: آموزش عالی کشور بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی با بازسازی جدید و تغییر و دگرگونی‌های ایجاد شده، طی دوره ۲۰ ساله در تربیت نیروی انسانی متخصص بسیار موفق عمل کرده است، شاید آنچه در معرض نقد قرار می‌گیرد این است که وزارت علوم چه کاری کرده؟ در واقع، آموزش عالی کشور در دوره‌ای کمتر از دوره بیست ساله توانست وظیفه خود را در تربیت نیروی انسانی متخصص ایفا کند. جایگاه افتخارآفرین در مجامع علمی و بین‌المللی که طبق رتبه‌بندی‌های اعلام شده، کسب کرده‌ایم، دستاورد مهم و ارزشمندی است. همچنین توجه به مبحث پژوهش و شاخص‌های حاصل از برونداد‌های پژوهشی در سطح بالایی قرار دارد.

آزمون استخدامی دانشگاه‌ها ۲۲ مرداد برگزار می‌شود

آزمون استخدام پیمانی دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزشی، پژوهشی و پارک‌های علم و فنّاوری وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری سال ۱۴۰۰ در ۱۸۸ شهرستان برگزار می‌شود.

فرآیند برگزاری آزمون در روز جمعه ۲۲ مرداد از ساعت ۸ صبح آغاز و در‌های ورود به جلسه آزمون در ساعت ۷:۳۰ صبح بسته خواهد شد، متقاضیان باید قبل از بسته شدن در‌های ورودی در محل حوزه امتحانی خود حاضر باشند.

کارت شرکت در آزمون از روز سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ برای مشاهده و پرینت بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.

متقاضیان آزمون، برای شرکت در جلسه امتحان باید در تاریخ تعیین شده به سایت سازمان سنجش مراجعه و با وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌ای (نام، نام خانوادگی، کد ملی، سال تولد و ...) و یا اطلاعات ثبت‌نامی (شماره پرونده، شماره سریال و کد پیگیری و ...) از کارت شرکت در آزمون خود یک نسخه پرینت تهیه و براساس آدرس و زمان تعیین شده به حوزه امتحانی مراجعه کنند.

برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است.

در صورت مغایرت کارت شرکت در آزمون داوطلبان برای اصلاح مورد یا موارد مذکور در روز پنجشنبه ۲۱ مرداد صبح از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۰۰ و بعدازظهر از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۱۸:۰۰ با همراه داشتن مدارک مربوطه (کارت ملی و اصل شناسنامه عکسدار) به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص مراجعه کنند.

چنانچه شماره داوطلبی به صورت عددی و یا به صورت حروف ناخوانا باشد و یا کارت شرکت در آزمون متقاضی فاقد عکس است و یا چنانچه عکس روی کارت وی دارای اشکالاتی از جمله: فاقد مُهر، واضح نبودن عکس و یا اشتباه عکس باشد باید با همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، ۲ قطعه عکس ۴ ×۳ و کارت ملی یا شناسنامه عکسدار مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه رفع نقص تا روز قبل از برگزاری آزمون مراجعه کنند و موضوع را پیگیری کرده تا مشکل برطرف شود.

سایر اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون هر متقاضی براساس اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام که توسط خود متقاضی تکمیل شده، در نظر گرفته شده است.

نماینده سازمان سنجش در روز پنجشنبه ۲۱ مردادماه ۱۴۰۰ صبح از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۰۰ و بعدازظهر از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۱۸:۰۰ در باجه رفع نقص حوزه مستقر خواهد شد.

همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار در زمان حضور در جلسه آزمون الزامی است.

هر متقاضی برای حضور در جلسه آزمون باید چند مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش، مداد پاکن و یک سنجاق و یا سوزن به همراه داشته باشد. رد و بدل کردن این موارد در جلسه آزمون تخلف محسوب می‌شود.

متقاضیان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله پیجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، جزوه، کتاب، ماشین‌حساب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن به جلسه آزمون اکیداً خودداری کنند. همراه داشتن هر کدام از این وسایل به عنوان تقلب و تخلف تلقی و با متخلفان براساس قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری برخورد می‌شود.

به همراه داشتن تلفن همراه حتی بصورت خاموش در جلسه آزمون موجب محرومیت از گزینش در آزمون خواهد شد.

متقاضیان باید دستورالعمل بهداشتی، فاصله گذاری فیزیکی و الزامات بهداشتی اعلام شده را رعایت کنند.

تکمیل فرم خوداظهاری ویژه متقاضیان مبتلا به بیماری کرونا:

به منظور ارائه خدمات به آن دسته از متقاضیان این آزمون که دچار بیماری کرونا شده‌اند (اعم از بیمارانی که در بیمارستان بستری و یا در منزل قرنطینه هستند) این سازمان با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدابیر ویژه‌ای اتخاذ کرده است.

بر این اساس متقاضیانی که علائم بیماری آن‌ها از تاریخ ۶ مرداد ۱۴۰۰ بصورت قطعی تایید شده، لازم است از روز چهارشنبه ۱۳ مرداد تا ۱۵ مرداد با مراجعه به سایت سازمان سنجش بخش سایر آزمون‌های استخدامی فرم خوداظهاری را تکمیل کرده و گواهی مبنی بر داشتن بیماری کرونا (تاییدیه بیمارستان و یا نتیجه تست یا آزمایش مبنی بر مثبت بودن به ویروس کرونا) را در بخش موردنظر بارگذاری کنند.

متقاضیانی که این فرم را تکمیل کنند براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت از سایر متقاضیان جدا شده و آزمون آن‌ها در یکی از بیمارستان‌های تعیین شده صرفاً در شهر‌های محل آزمون به همراه سایر متقاضیان مبتلا به بیماری کرونا برگزار خواهد شد.

با توجه به اینکه سازمان سنجش اطلاعات متقاضیان آزمون را برای بررسی در سامانه ماسک به وزارت بهداشت ارسال می‌کند، درصورتیکه متقاضی در بازه زمانی مذکور دچار بیماری کرونا شده باشد و در سامانه خوداظهاری اعلام نکنند اطلاعات وی از وزارت بهداشت اخذ خواهد شد. انتظار می‌رود متقاضیان نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری سازمان اقدام لازم را بعمل آورند تا برنامه ریزی لازم در زمان مناسب برای تعیین حوزه امتحانی ایشان به عمل آید.

معرفی ۱۷ نفر از برگزیدگان اعضای هیئت علمی نمونه کشوری

عبدالرضا باقری رئیس مرکز هیئت‌های امنا و ممیزه وزارت علوم در بیست و هشتمین آئین نکوداشت اعضای هیئت علمی نمونه کشوری امروز با حضور باقری، رئیس مرکز هیئت‌های امنا و ممیزه وزارت علوم اظهار کرد: همه ساله مراسم آئین نکوداشت اعضای هیئت علمی نمونه کشوری در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.

او افزود: در سال گذشته به دلیل بیماری کرونا این مراسم با تاخیر آغاز شد و به علت تاخیر مراسم قبلی، مراسم امسال را بار دیگر با تاخیر برگزار کردیم، اما با تاکید وزیر علوم آئین نکوداشت اعضای هیئت علمی نمونه کشوری سال جاری را در دولت فعلی برگزار کردیم تا عقب نمانیم.

باقری تصریح کرد: بعد از اینکه به دانشگاه‌ها اعلام شد موسسات آموزش عالی و پژوهشی اساتید واجد شرایط را معرفی کنند، وزارت علوم در موعود مقرر ۷۵ نفر را با مشخصاتشان به انضمام مدارک دانشگاهیشان دریافت کردیم و برخی از دانشگاه‌ها هم اسامی را طی دو الی سه روز گذشته برای ما ارسال کردند که طبیعتا به علت تاخیر دیگر امکان انتخابشان وجود نداشت.

او گفت: افرادی که معرفی شدند در چهار شاخه وزارت علوم شامل: علوم انسانی، هنر، علوم پایه، فنی و مهندسی و کشاورزی و دامپزشکی بود که به تناسب تعدادی که از دانشگاه‌ها معرفی شدند ۱۷ نفر توسط کمیسیون انتخاب نمونه که با حضور جمعی از معاونان و تعدادی از استادان نمونه سال‌های قبل برگزار شدند به دقت مورد بررسی قرار گرفتند و ۱۷ نفر برگزیده شدند که امروز میزبان آن‌ها هستیم.

رئیس مرکز هیئت‌های امنا و ممیزه وزارت علوم ادامه داد: ۷۵ نفر معرفی شده از ۳۱ دانشگاه و موسسات پژوهشی بودند که نفرات انتخاب شده از بین ۱۵ دانشگاه و موسسه پژوهشی هستند که امروز از آن‌ها برای حضور در جلسه دعوت کرده‌ایم.

باقری بیان کرد: امیدوارم که این حرکت نمادین همیشه ادامه داشته باشد و انجام آن کوچکترین کاری است که وزارت علوم می‌تواند به عنوان یک حرکت در تجلیل از زحمات استادان آن هم به نمایندگی از سایر استادانی که در سراسر کشور به خصوص در شرایط سخت کرونا تلاش کرده‌ و اجازه ندادند که تحصیلات فرزندان این آب و خاک از حق بیفتد و دچار وقفه شود، انجام دهد.

کنکور سال ۱۴۰۲ قطعاً تغییر خواهد کرد

نشست خبری منصور کبگانیان دبیر ستاد جامع علمی کشور امروز ۱۰ مرداد در ساختمان شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد. در این نشست دبیر ستاد جامع علمی کشور گفت: امروز خبرهای خوبی برای جامعه علمی کشور داریم. مجلس و نهادهای آموزشی به دنبال ساماندهی جدی بودند که خوشبختانه اقدامات انجام شده است.

وی با تشکر از اعضای شورای انقلاب فرهنگی، روسای قوا افزود: در ۱۰ سال اخیر اقدامات فراوان انجام شد و در شرایط کنونی وحدت نظر ایجاد شد.

کبگانیان خطاب به دانش‌آموزان خواستار شرکت در کنکور ۱۴۰۲ گفت: شکایت‌های فراوانی از پدیده کنکور می‌شد چون افراد عمیق درس نمی‌خواندند و به دنبال تکنیک تست‌زنی بودند.

وی افزود: داوطلبان عمیق درس بخوانند، تست‌زنی ۴۰ درصد در کنکور ۱۴۰۲ نقش دارد. باید مسائل تدریجی حل شود. در کنکورهای قبل، آینده یک دانش‌آموز چندساعته رقم می‌خورد اما با تصمیمات جدید امتحانات نهایی در دوران ۲۵ روزه انجام می‌شود. کنکور در حدود ۳۰ روز و با فاصله زمانی مناسب انجام می‌شود.

دبیر ستاد جامع علمی کشور ادامه داد: به برکت فضای مجازی از امنیت امتحانات نهایی مطمئن و از تصحیح عادلانه برگه‌های امتحانی مطمئن هستیم. در تصحیح اوراق اعمال‌نظر نمی‌شود.

کبگانیان ادامه داد: برای مثال به برکت فضای مجازی مشکل تصحیح مجازی برطرف شده و مطالب تشریحی بررسی می‌شود. هدف از این اقدام تحقق عدالت آموزشی است. برای مثال اگر یک دانش‌آموز توانایی خرج و مخارج کنکور را نداشته باشد فقط با مطالعه دروس می‌تواند در کنکور موفق شود.

وی گفت: تب کنکور فروکش نمی‌کند اما یادگیری عمیق انجام می‌شود.

دبیر ستاد جامع علمی کشور خطاب به دستگاه‌های مسئول همچون آموزش‌وپرورش، وزارت بهداشت و... و. تأکید کرد: سازمان‌های مربوطه باید در این شرایط آماده‌باش باشند و حتی برخی بر این باورند که مصوبه نیازمند زیرساخت‌ها است اما مصوبه قطعاً در سال ۱۴۰۲ انجام می‌شود. آموزش‌وپرورش زیرساخت‌ها را محیا کند هم‌اکنون توجه به کتاب و کتب درسی از اهمیت برخوردار است.

به گفته وی هدف از این مصوبه تحقق عدالت آموزشی است. وی افزود: دستگاه‌های امنیتی کمک کنند اطمینان موجود زیر سؤال نرود.

دبیر ستاد جامع علمی کشور خطاب به کلاس‌های کنکور تأکید کرد: شیوه‌ها عوض شده و این مؤسسات بجای تکنیک‌های تست‌زنی به عمق یادگیری توجه کنند. مؤسسات کنکور برای فعالیت از وزارت آموزش‌وپرورش مجوز اخذ کرده کارها را در راستای عمق یادگیری انجام دهند.

دبیر ستاد جامع علمی کشور ادامه داد: اگر در راستای توسعه علمی مؤسسات کنکور فعالیت کنند تعطیل نمی‌شوند.

دبیر ستاد جامع علمی کشور با بیان اینکه جهت گیری در این شورا با دولت‌ها تغییر نمیکند گفت: نگاه سیاسی به این شورا نباید داشت.

کبگانیان افزود: در شورای عالی انقلاب فرهنگی نخبگان فعالیت می کنند.

به گفته او سهمیه ها باید سیاست گذاری جدایی می شد تا سیاست گذاریها انجام می شد. سهمیه بندی مناطق از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی از اهمین برخوردار است.

کبگانیان درباره پذیرش ۳۰ درصدی از سوی وزارت بهداشت گفت: هنوز این سهمیه نگهداشته شده و در دست بررسی است چون ورودی پزشکی از ۲۰ سال قبل تا کنون به یک میزان است.

به گفته او سهمیه بندی مناطق در اولویت است و در حال تعامل هستم و سیاستهای آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی می شود.

دبیر ستاد جامع علمی کشور گفت : دانش آموزان روستایی و تهرانی باید بدانند که فقط باید کتب درسی را مطالعه کنند. کلاس های کنکورهای موجود رتبه ها را تغییر می‌دهد.

واکسیناسیون دانشجویان سخت‌تر از کارکنان دانشگاهی است

علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص واکسیناسیون دانشگاهیان اظهار کرد: واکسیناسیون دانشگاهیان شامل استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه هاست.

او افزود: آموزش های سال تحصیلی جدید به صورت حضوری مطرح شده و چند ماهی می شود که واکسیناسیون دانشجویان از طرف وزارت علوم و وزارت بهداشت در حال پیگیری است.

خاکی صدیق تصریح کرد: علی رغم تجربه ای که در آموزش های الکترونیکی طی ۳ ترم گذشته به علت شیوع ویروس کرونا داشته ایم، باید گفت که حضور فیزیکی دانشجویان در کلاس درس یک نعمت بزرگ است و آثار مثبتی از نظر آموزشی دارد که با آموزش الکترونیکی حاصل نمی شود.

او ادامه داد: از ترم گذشته برنامه ریزی شده بود که بتوانیم بخشی از آموزش ها یا کلاس های عملی را به صورت حضوری داشته باشیم، اما به علت غیر قابل پیش بینی بودن شرایط بیماری و طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا نتوانستیم حتی امتحاناتمان را هم به شیوه حضوری برگزار کنیم. اما طبق برنامه ریزی های وزارت علوم اگر در چنین شرایطی به سر ببریم بخشی از آموزش ها در مهر حضوری می شوند.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: اولویت وزارت علوم سلامتی دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه هاست؛ بنابراین هر سیاستی منوط به حفظ سلامتی و ایمنی تمام خانواده دانشگاهی هاست. بنابراین حضوری شدن بخشی از آموزش ها نباید اختلالی در عملکرد و سلامت دانشجویان داشته باشد.

او گفت: با وزارت بهداشت توافق کرده ایم که در مهر ماه استادان و کارکنان دانشگاه ها و تمامی موسسات آموزش عالی واکسینه شوند، گفتنی است که تعداد آنها کم بوده و به همان مراتب سختی واکسینه شدنشان هم کم خواهد بود. بنابراین این افراد در دسته اول یعنی مرداد ماه واکسینه می شوند؛ بنابراین لیست اسامی قشر دانشگاهی جهت دریافت واکسن به وزارت بهداشت ارسال شده است.

خاکی صدیق تصریح کرد: در هر استانی دانشگاه علوم پزشکی که مسئولیت واکسیناسیون دانشگاهیان را بر عهده دارد، مطابق برنامه ریزی ها باید به انجام واکسیناسیون بپردازند، البته فرآیند این کار در برخی دانشگاه ها انجام شده اما به صورت فراگیر شکل نگرفته است.

معاون آموزشی وزارت علوم اضافه کرد: قول داده اند که تا پایان مرداد واکسیناسیون استادان تمام دانشگاه ها انجام شود و هم اکنون منتظر تکمیل این فرآیند با توجه به هماهنگی های انجام شده هستیم.

خاکی صدیق با بیان اینکه واکسیناسیون دانشجویان نسبت به استادان و کارکنان سخت تر است، تاکید کرد: تعداد دانشجویان بیشتر از کارکنان دانشگاهی است و آن ها در سراسر کشور پراکنده هستند که همین عامل باعث شده تا واکسیناسیون دانشجویان سخت تر باشد.

او ادامه داد: فرآیند واکسیناسیون ابتدا با دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری آغاز می شود. پیشنهاد وزارت علوم این بود که واکسیناسیون دانشجویان کارشناسی ارشد که ورودی ۹۸ به قبل هستند در اولویت قرار گیرد. با محاسبه انجام شده تعداد دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد ورودی های ۹۸ به قبل تقریبا با تعداد واکسن های وزارت بهداشت که قرار است در شهریور به دانشجویان تزریق کنند، برابر است.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: اگر وضع واردات و تولیدات واکسن کرونا در کشور مراحل خوبی را طی کند، طبیعتاً اولویت بندی های دیگر در خصوص واکسیناسیون دانشجویان صورت می‌گیرد اما در حال حاضر طبق سخنان رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا برنامه های خود را جهت واکسیناسیون دانشجویان تنظیم می کنیم، به اینصورت که واکسینه شدن دانشجویان از شهریور تا پایان آذر انجام می شود.

خاکی صدیق با بیان اینکه دانشگاهیان برنامه ریزی های خود را جهت واکسینه کردن دانشجویان انجام داده اند، تاکید کرد: دانشگاهیان کلاس هایی را مطابق برنامه ریزی برای آن دسته از دانشجویانی که واکسینه شدند، برگزار خواهند کرد، اگر واکسیناسیون انجام نشود، اصراری بر حضوری شدن آموزش ها نخواهیم داشت. بنابراین شرط لازم برای حضوری شدن آموزش ها این است که سلامت تمامی قشر دانشگاهی یعنی استادان و دانشجویان و کارکنان حفظ شود و این موضوع تضمینی برای ما باشد تا بتوانیم اجازه ورود آن ها را به دانشگاه ها دهیم.

معاون آموزشی وزارت علوم اضافه کرد: درباره دانشجویان مسئله سخت‌تر است چراکه تعدادشان بیشتر بوده و در سراسر کشور پراکنده هستند. چون نمی‌خواهیم دانشجویان برای واکسیناسیون سفری برون‌شهری داشته باشند برنامه‌ریزی‌شده که واکسیناسیون دانشجویان در نزدیک‌ترین محل انجام شود که در این زمینه پیش‌بینی‌شده که آنها با ارائه کارت دانشجویی واکسینه شوند.

خاکی صدیق گفت: دانشگاه‌ها به‌نوبت کلاس‌های آموزشی را حضوری خواهند کرد. دانشجویانی که واکسن دریافت نکنند، آموزش مجازی خواهند داشت. پس شرط حضوری شدن آموزش‌ها انجام واکسیناسیون است.

معاون آموزشی وزارت علوم بیان کرد: دانشگاه‌ها اعلام آمادگی کردند که واکسیناسیون در محل دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی صورت گیرد و استادان و کارکنان و دانشجویان می‌توانند برای واکسیناسیون در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنند.

او در پاسخ به اینکه دانشجویان جدید از بهمن‌ماه می‌توانند آموزش‌های حضوری را آغاز کنند، گفت: ورودی‌های جدید در بهترین حالت می‌توانند از ترم بهمن آموزش حضوری داشته باشند البته اگر همه دانشجویان واکسینه شوند و شیوه نامه ها رعایت شود . از طرفی باید بگویم اولویت کنونی حضور فیزیکی نیست، بلکه سلامت دانشجویان مهم است.

خاکی صدیق درباره نوع واکسنی که به دانشجویان تزریق می‌شود، ادامه داد: درباره نوع واکسن وزارت بهداشت تصمیم می‌گیرد این برای همه است و فرقی هم نمی‌کند.

معاون آموزشی وزارت علوم درباره ورود دانشجویان خارجی به کشور گفت: دانشجویان خارجی با گواهی واکسن می‌توانند وارد کشور شوند. آن تعداد از دانشجویان خارجی که امکان واکسیناسیون در کشور خود را ندارند باید ابتدا قرنطینه شوند و بعد واکسینه شوند. تعداد این دانشجویان زیاد نیست بنابراین می‌توانیم آن‌ها را واکسینه کنیم.

او درباره کافی بودن دریافت دوز اول واکسن برای آموزش حضوری بیان کرد: وزارت بهداشت در این باره باید نظر کارشناسی دهد و ما تابع نظر کارشناسی این وزارتخانه هستیم و تصمیم‌گیری در این باره فردی نخواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دلارام
۱۹:۵۵ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
چراااااا واکسیناسیون دانشجویان کاردانی رو بدون توجه به سال ورود به دانشگاه انداختین اخر لیست؟ یعنی کاردانی های ورودی ۹۹ حتی بعد از ورودی های ۱۴۰۰ واکسینه بشن؟
آخرین اخبار