کمک بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال به دهیاری‌ها در آذربایجان غربی

فرماندار مهاباد گفت: طی سال‌های مدیریت دولت تدبیر و امید، بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال به دهیاری‌های استان کمک شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، عارف خدرلو فرماندار مهاباد اظهار کرد: از سال ۱۳۹۲ تاکنون بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال به دهیاری‌ها در آذربایجان غربی کمک شده و همچنین برای توسعه روستاییان مهاباد بالغ بر ۶۷۰ میلیارد ریال در قالب طرح‌های اشتغال فراگیر روستایی هزینه و سرمایه گذاری شده است.

خدرلو همچنین از حمایت و توجه دولت تدبیر و امید به بخش روستایی اشاره کرد و افزود: علاوه بر آن، در این مدت ۷۸۰ دستگاه ماشین آلات در اختیار دهیاری‌های استان قرار گرفته است.

او با بیان اینکه شورا‌های روستا نیز باید در انتخاب دهیار‌ها مستقل عمل کنند، اضافه کرد: شورا‌ها باید به انجام وظایف ذاتی خود آگاه بوده و از انجام امور اجرایی در سطح حوزه استحفاظی خود خارج از چهارچوب قانونی خودداری کنند.

فرماندار مهاباد با اشاره به مشکلات شورا‌های شهر و روستا اذعان کرد: در قانون اساسی شورا به عنوان شغل محسوب نشده و بیمه به آنان تعقل نخواهد گرفت، ولی با این وجود تلاش و رایزنی برای بیمه کردن آنان در سطوح بالاتر ادامه دارد.

این مقام مسئول اذعان کرد: در حال حاضر با تلاش دولت، ۹۵ درصد از جمعیت روستایی آذربایجان غربی تحت پوشش دهیاری‌های مجوز دار قرار دارند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.