چرا مصوبه ممنوعیت سفر به خراسان رضوی ابلاغ نمی‌شود؟

با توجه به وضعیت بحرانی خراسان رضوی، ستاد ملی مقابله با کرونا روز پنجشنبه تمامی سفر‌ها به خراسان رضوی از مبداء تمام شهرستان‌های کشور را ممنوع اعلام کرد ولی هنوز این مصوبه ابلاغ نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با توجه به افزایش تعداد بستری‌ها و فوتی‌های خراسان رضوی نسبت به پیک‌های گذشته، ستاد ملی مقابله با کرونا روز پنجشنبه به پیشنهاد ستاد ملی کرونای خراسان رضوی، تمامی سفر‌ها به خراسان رضوی از مبداء تمام شهرستان‌های کشور را ممنوع اعلام کرد و هنوز این مصوبه ابلاغ نشده است.

در حالی تمامی سفر‌ها به خراسان رضوی ممنوع اعلام شده که هنوز شاهد برقراری سفر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی به مشهد هستیم و تغییری در سفر‌ها به مشهد ایجاد نشده و در سایت‌های رسمی بلیت قطار، اتوبوس و هواپیما به مشهد عرضه می‌شود.

ورود خودرو‌های غیربومی به شهر‌های با وضعیت نارنجی و قرمز پیش از این ممنوع بود که این موضوع تنها شامل حال مشهد و خراسان رضوی نمی‌شود، اما با این وجود باز هم شاهد بی‌توجهی مسافران و گردشگران داخلی به این موضوع و حضور آنان در سطح شهر مشهد و قانون‌شکنی آنان هستیم.


بیشتر بخوانید


سرهنگ محمد قانعی‌نژاد جانشین رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی در خصوص وضعیت سفر‌ها به خراسان رضوی گفت: از ابتدای مرداد ماه که وضعیت مشهد بحرانی‌تر شده، سفر‌ها به خراسان رضوی نسبت به ماه گذشته ۴ درصد و به مشهد ۳ درصد کاهش داشته، اما با وجود اطلاع‌رسانی ستاد ملی کرونا مبنی بر ممنوعیت سفر به خراسان رضوی، ممنوعیتی برای تردد وسایل حمل‌ونقل عمومی در محور‌های خراسان رضوی وجود ندارد و مصوبه ستاد کرونا هنوز ابلاغ نشده است.

او با اشاره به میزان خودرو‌های غیربومی متخلف افزود: میزان خودرو‌های اعمال قانون شده که هر روز در رسانه‌ها اعلام می‌شود، آماری است که توسط مامورین راهنمایی و رانندگی ثبت شده است، این در حالی‌ است که میزان خودرو‌های ثبت شده توسط دوربین‌های نظارتی که اعمال قانون می‌شوند بیش از این میزان است.

جواد وحدتی‌فرد معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری خراسان رضوی، جواد معراجی‌فر مدیر روابط عمومی اداره‌کل راه‌آهن خراسان رضوی و حسن جعفری مدیر روابط‌عمومی فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد مشهد نیز از نبود ابلاغ ممنوعیت سفر و تردد ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای، ریلی و هوایی به استان گزارش داده و تاکید کردند که موضوع ممنوعیت سفر به مشهد و خراسان رضوی باید از پایتخت به تمامی شهرستان‌های کشور ابلاغ شود تا هیچ‌گونه سفری از مبدا به سمت مشهد و خراسان رضوی شکل نگیرد.

مسئولان و ناظران ستاد ملی کرونا مصوبه‌ای پیرامون ممنوعیت سفر به خراسان رضوی مصوب کرده‌اند، اما با توجه به برقرار بودن تمامی سفر‌ها به استان و مشهد گویا تاکنون این مصوبه به تمامی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهرستان‌های سراسر کشور ابلاغ نشده است.

با توجه به افزایش آمار بستری‌ها و فوتی‌های کرونا در استان حال این سوال مطرح می‌شود که اگر قرار نیست ممنوعیتی در سفر‌ها به این منطقه ایجاد شود، چرا این موضوع در ستاد ملی و استانی کرونا تصویب شده و اعلام عمومی می‌شود.

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.